Din stund på jorden

Originaltitel: Din stund på jorden
Regissör:Per Sjöstrand
Utgivningsår:1973

Om Din stund på jorden:

Dramaserie i fem delar efter Vilhelm Mobergs roman med samma namn. Den gamle svenskamerikanen Albert Carlsson har tagit in på ett hotell i Kalifornien. Han har just återkommit från sitt sista besök i hemlandet. Han minns sin ungdom och tänker över sitt liv.

Olof Bergström, Lena-Pia Bernhardsson, Karl Erik Flens, Georg Funkquist, Tore Lindwall, Oscar Ljung, Christer Rahm, Henrik Schildt, Marianne Stjernqvist, Mats Sturesson, Ann-Marie Wiman

Vilhelm Moberg, Per Sjöstrand

Drama, Mini-serie

Sverige
Med i listor: SVT Öppet arkiv, Vilhelm Moberg
Diskussioner om Din stund på jorden  (0 diskussioner)
Kommentarer om Din stund på jorden (2 st)
Jonnalill (Anmäl)   23/9 2007
TV-serien får en fyra men boken av den underbare Berättaren Vilhelm Moberg får en femma. Läs den!!! Fantastisk story som är sentimental på rätt sätt - alltså inte smörigt tårdrypande - och en vacker filmatisering. Det går antagligen att identifiera Albert Carlssons känslor och tankar med den Moberg som skrivit klart utvandrarserien.
Herr Arne (Anmäl)   31/5 2007
Helt okej och mycket trogen Mobergs roman.