Dinner for Schmucks

Originaltitel: Dinner for Schmucks
Regissör:Jay Roach
Utgivningsår:2010

Om Dinner for Schmucks:

Tim är på väg upp i karriären på sitt företag, och har just fått sin första inbjudan till idiotmiddagen som varje månad arrangeras hos hans chef. Det hela går ut på att den av de inbjudna som tar med sig den största pajasen som sällskap vinner. Tims fästmö, Julie, tycker att idén är motbjudande och Tim går med på att skippa middagen. Men det är innan han träffat Barry, en anställd på skattemyndigheten som spenderar en stor del av sin fritid med att bygga genomarbetade utställningar av uppstoppade möss. Tim inser snabbt att han funnit en guldklimp till idiot och han kan inte motstå att bjuda in Barry till middagen.

Titel: Middagsgästen
Originaltitel: Summer's End
Regissör: Helen Shaver
År: 1999
Sommaren vid sjön

Paul Rudd, Steve Carell, Stephanie Szostak, Jemaine Clement, Bruce Greenwood, David Walliams, Ron Livingston, Larry Wilmore, Kristen Schaal, Lucy Punch, Zach Galifianakis, Lucy Davenport, Nick Kroll, PJ Byrne, Andrea Savage, Chris O'Dowd, Octavia Spencer

Michael Handelman, David Guion

Komedi

Recension Dinner for Schmucks

- Tim Buckley sätter betyg 2 och skriver:
Fin är ingressen till denna film när den låter oss ana att detta kan komma till att bli en mångbottnad och lite sorglig komedi som skiljer sig ifrån mängden. Ful är denna film när den kort härefter rycker mattan under fötterna från en och direkt efter ”take off” aktiverar autopiloten för att ta oss som publik till ett såväl sedvanligt som förutsägbart resmål.

Recension av Dinner for Schmucks - Läs hela!

Diskussioner om Dinner for Schmucks  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dinner for Schmucks (181 st)
KyLLo (Anmäl)   7/3 2018
Ojämn. Delvis påhittig, underhållande och välgjord. Sedan finns det andra delar som är provocerande usla, klyschiga och fåniga. Det sistnämnda sänker definitivt betyget. En stark etta.
deswhip (Anmäl)   5/3 2018
Filmen är visserligen lite rolig ibland men den känns lång, idiotierna bara pågår liksom. Det är väldigt svårt att definiera humor men jag tycker inte det stämmer riktigt. Jag tycker bara en karaktär var riktigt bra och det var konstnären. Resten var överdrivet och samtidigt aningens pretentiöst, vilket i sig känns högst tveksamt, och Steve Carell är inte heller särskilt bra. En bra idé men sämre utförande. 2-
Rai (Anmäl)   5/1 2018
Jösses ´, vilken usel film!!!!
Stygga-Vargen (Anmäl)   28/10 2016
Bra, rolig, underhållande och även ganska originell komedi med bra skådespelare.
wasteoftime (Anmäl)   12/4 2016
Det finns en viss värme, men som kommer bort sig, filmen hade kunnat vara så mycket bättre, om den inte hade envisats med att vara så, jag vet inte, löjlig? Det finns ett fantastiskt karaktärsgalleri, men som nyttjas helt fel. Steve Carrell är fantastisk, men antingen är filmen lite för seriös, eller inte seriös nog. Det bilr en så väldigt mycket flamsande i något slags limbo. 0,1 på SH-skalan.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dinner for Schmucks
Se filmen