Dinner with the Vampire

Originaltitel: A cena col vampiro
Regissör:Lamberto Bava
Utgivningsår:1988

Om Dinner with the Vampire:

Före kriget hittar en filmande forskare en 4000 år gammal vampyr i ett gravvalv. I modern tid blir fyra hoppfulla skådespelare utvalda att vara med i en ny skräckfilm av den berömde regissören Jorga. Problemet är dock att han är också vampyren och alla som dött i hans filmer har blivit vampyrer för de har verkligen blivit bitna och urdruckna även om det skedde framför kameran. Vid middagen samma kväll som de fyra skådespelarna anländer till slottet talar han om att han är vampyr och ger dem till soluppgången att döda honom eller han dödar dem. Han är nämligen lite trött på livet och vill nu dö och vila den eviga vilan. Men vampyrsidan av honom låter honom inte begå självmord så han kommer göra allt för att överleva.
Se filmen på Headweb

George Hilton, Patrizia Pellegrino, Riccardo Rossi, Isabel Russinova, Valeria Milillo, Yvonne Sciò

Lamberto Bava, Luciano Martino, Dardano Sacchetti

Skräck

Italien
Diskussioner om Dinner with the Vampire  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dinner with the Vampire (9 st)
Bumbi78 (Anmäl)   14/6 2018
Bava jr må vara mindre talangfull än sin far, men detta var dåligt även för att vara honom. Idiotin och hysterin i detta trams räddar spektaklet från den bruna ettan, men den är farligt nära. Undrar om gamle Western/Giallo-legenden Hilton trivdes i rollen som Christopher Lee´s klon?
schramm (Anmäl)   7/5 2014
En tvåa för att det är så jävla dumt och dåligt att man bara sitter och gapar. Ingen orkar direkt bry sig om någonting, ingen dör och ingen bryr sig. Sällan har ordet "dålig" beskrivit en film så väl som Dinner With the Vampire.
Placebohoe (Anmäl)   11/11 2009
Inte bra alls, tråkig och det hände inte alls mycket. Läskig? Absolut inte. Satt mest och gäspade.
dissiminator (Anmäl)   11/2 2009
Jisses så dåligt, engelsk dubb dock - det kan ha stjälpt till sas. Skulle passa utmärkt i MST3K...
Dele (Anmäl)   19/8 2007
Väldigt irriterande film att titta på. Jag såg en dubbad version och det var som om skådespelarna inte var med i själva filmen utan de låg som ett filter ovanpå. För det första kändes de totalt malplacerade vad gäller castingen, sen sa de och gjorde konstiga saker som varken kändes naturliga eller roliga, bara fel. Tjejerna skrek hysteriskt och killen skulle göra allting och om han sprang åt ett håll sprang de i en klump efter. Försöken till humor gjorde bara att det blev tramsigt och tillkonstlat.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dinner with the Vampire