Dinosaurier

Originaltitel: Dinosaur
Regissör:Ralph Zondag, Eric Leighton
Utgivningsår:2000

Om Dinosaurier:

Filmen handlar om dinosaurien Aladar, en Iguanodon som separeras från sin egen art och kläcks och växer upp på en paradisö, fostrad av en grupp lemurer. När ett förödande meteoritregn förvandlar deras värld till ett kaos, flyr Aladar och lemurerna till fastlandet. Där slår de sig samman med en grupp dinosaurier som desperat letar efter ny säker plats att leva på och där de kan föda sina ungar.

Titel: Landet för längesedan
Regissör: Steven Spielberg
År: 1993
Genre: Thriller, Äventyr, Science Fiction
Jurassic Park

Hayden Panettiere (röst), D B Sweeney (röst), Ossie Davis (röst), Alfre Woodard (röst), Max Casella (röst), Samuel E Wright (röst), Julianna Margulies (röst), Peter Siragusa (röst), Joan Plowright (röst), Della Reese (röst)

Robert Nelson Jacobs, John Harrison

Animerad, Familjefilm, Thriller, Äventyr

Recension Dinosaurier

- m86 sätter betyg 4 och skriver:
Det tidiga 2000-talet har än så länge varit en ganska ljummen tid för Disney. Dem data-animerade filmerna har nu tagit mer plats på vita duken än vad Disneys klassiska tecknade filmer gjort, vilket kanske är en av anledningarna till varför Disney dels lägger ner sina animations-studior runt om i USA, och dels varför dem har beslutat sig för att lägga ner med klassisk, tecknad animation och lär nu använda...

Recension av Dinosaurier - Läs hela!

Diskussioner om Dinosaurier  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dinosaurier (89 st)
päronanton (Anmäl)   30/5 2018
När jag var liten var dinosaurier mitt största intresse. Kunde det mesta om dom. Så när denna filmen kom så var det verkligen en en självklarhet att se den. Redan då tyckte jag mycket om den, och har sett den ett antal gånger. Nu i vuxen ålder ser jag om den, och även fast jag inte har dinosaurier som intresse längre så tycker jag fortfarande om den. Den är otroligt vacker med mäktig musik och fin historia! Den är bra gjord!
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Pari (Anmäl)   13/6 2017
Bra film, välgjord och ambitiös.
RadioSaga (Anmäl)   24/11 2016
Tycker denna är fint animerad, har en riktigt fin story och skall ej underskattas - sevärd!
supermancover (Anmäl)   11/10 2016
Jag hade PC-spelet när jag var liten, men kan inte minnas mig att jag någonsin har sett hela filmen bortsett från klippen i spelet. Långt ifrån ett mästerverk, men det funkar att dricka päronvatten till.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dinosaurier