Direktören för det hele

Originaltitel: Direktøren for det hele
Regissör:Lars von Trier
Utgivningsår:2006

Om Direktören för det hele:

En it-entreprenör är ute efter att göra lite pengar och planerar att sälja sitt företag. Det finns bara ett problem: köparen insisterar på att förhandla personligen med ägaren - vilket är en av entreprenören uppdiktad person, skapad för att ta smällarna vid obekväma beslut. En misslyckad skådespelare anställs för att spela rollen som ägare, en roll som snart sätter hans moral på prov.

Titel: Kontorstid
Regissör: Shari Springer Berman, Robert Pulcini
År: 2003
Genre: Drama, Komedi
American Splendor

Jens Albinus, Jean-Marc Barr, Casper Christensen, Benedikt Erlingsson, Fridrik Thor Fridriksson, Peter Gantzler, Sofie Gråbøl, Iben Hjejle, Anders Hove, Mia Lyhne, Louise Mieritz, Henrik Prip

Lars von Trier

Komedi

The Boss of It All

Danmark, Sverige, Island, Italien, Frankrike, Norge, Finland, Tyskland

Recension Direktören för det hele

- crawler sätter betyg 4 och skriver:
Efter några års arbete med internationella (läs: amerikanska) stjärnor, stora budgetar, ännu större pretentioner och filmer som klockar in långt över tvåtimmarsstrecket gör Lars von Trier till synes en helomvändning. ”Direktören för det hele” är nämligen något helt annat: en komedi inspelad på fem veckor med så gott som obefintlig budget och med en uttalat opolitisk agenda. Handlingen är enkel och...

Recension av Direktören för det hele - Läs hela!

Diskussioner om Direktören för det hele  (0 diskussioner)
Kommentarer om Direktören för det hele (189 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
AddeColciago (Anmäl)   14/3 2017
Stundtals rolig, om än konstruerad.
Jompalompier (Anmäl)   12/3 2017
Rolig emellanåt men en av Triers sämre.
Roswall (Anmäl)   10/3 2017
Jag fattar att det är mycket jag inte fattar här.
Ful_fisk (Anmäl)   18/10 2015
I början kändes det som att det skulle bli superuselt, men så småningom ordnade det upp sig. Men det är ju så många von Trier-filmer är uppbyggda. Men detta är ändå den överlägset svagaste filmen han gjort sedan genombrottet i början av 90-talet. Gillade sista akten bäst, och ett par scener var rätt roliga, men det gick ändå rätt långt mellan skratten. Balanserar mellan tvåan och trean.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Direktören för det hele