Dirty Dancing

Regissör:Emile Ardolino
Utgivningsår:1987
Antal betyg:19365 betyg

Om Dirty Dancing:

Baby tillbringar en sommar med sin familj på pensionat. Där ger dansläraren Johnny danslektioner. Men på fritiden lär han andra dansa dirty dances. Baby fascineras av de heta rytmerna och snart tänder det till mellan dem.
Se filmen på iTunes

Regissör: Garry Marshall
År: 1984
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Flamingo Kid

Jennifer Grey, Patrick Swayze, Jerry Orbach, Cynthia Rhodes, Jack Weston, Kelly Bishop, Jane Brucker, Wayne Knight, Lonny Price, Max Cantor, Neal Jones, Charles 'Honi' Coles

Eleanor Bergstein

Drama, Romantik

Recension Dirty Dancing

- Bobby Peru skriver:
En tonårig tjej lär sig om kärlek, ansvar och dans i denna romantiska dramafilm fylld med musik att - just det - dansa till! Året är 1963. Tjejen Frances Houseman (kallas för Baby) följer med föräldrarna till ett pensionat. Hon bråkar med syrran och tycker många av de gamla människorna där är tråkiga och fantasilösa. En magisk kväll hör dock Baby ljuvlig musik från ett "place". Hon besöker det och...

Recension av Dirty Dancing - Läs hela!

Med i listor: Dans
Diskussioner om Dirty Dancing  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dirty Dancing (844 st)
Dele (Anmäl)   21:59 7/3
Det är inte min kopp te med dans (som egentligen är sex) och romantiserande av gamla könsroller, men castingen och koreografin är bra och filmen breddar sitt perspektiv lite grann mot slutet. Jag känner mig positiv idag och ger en svag betygstrea.
päronanton (Anmäl)   28/3 2018
Handlingen var sådär. Men väldigt bra musik!
Rai (Anmäl)   27/12 2017
Nja, ingen film som tilltalar mig....
Filmfantast86 (Anmäl)   14/10 2017
not my cup of te
Sarakin76 (Anmäl)   29/6 2017
Grey Og Swayze er 100% riktig castade. Musikken som vi vet er jo allerede en suksesshistorie. Tårene rann konstant de siste 5-6 minuttene. Man skal være gla man ikke bodde i usa på 60-tallet, man skal vel være gla man ikke bor der i dag heller for den delen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dirty Dancing