Dirty Work

Originaltitel: Dirty Work
Regissör:Bob Saget
Utgivningsår:1998

Om Dirty Work:

Mitch och Sam måste snabbt få fram 50.000 dollar. Problemet är att ingen av dem klarar av att behålla ett jobb. De startar företaget "Revenge For Hire", som bygger på den enda talangen de två tycks ha.

Titel: Du, var är brudarna?
Originaltitel: Swingers
Originaltitel: The Godthumb
Regissör: David Bourla
År: 2001
The Godthumb

Norm Macdonald, Artie Lange, Jack Warden, Traylor Howard, Chris Farley, Christopher McDonald, Chevy Chase, Don Rickles, Kay Hawtrey, Hrant Alianak, Polly Shannon, Uni Park, David Koechner, John Goodman, Boyd Banks, Arturo Gil, Rebecca Romijn

Norm Macdonald, Frank Sebastiano, Fred Wolf

Komedi

Hämnd till salu

Kanada, USA
Diskussioner om Dirty Work  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dirty Work (40 st)
Henkepedia (Anmäl)   10:44 18/9
Kul 90-tals komedi med en hel del kända cameos
kervisch (Anmäl)   15/8 2015
3 av 5 godkänd
Andreas_ (Anmäl)   6/2 2015
Såg denna komedi när den kom och tyckte då att den var galet kul, visst var man mycket yngre 1998 men när jag såg om den nu så höll den faktiskt måttet ganska bra...inte riktigt lika kul som jag ville minnas den från ungdomen men helt klart ändå en sevärd komedi och Norm MacDonald är kul i huvudrollen. Även många roliga små biroller eller cameos av t.ex Chevy Chase, Chris Farley och John Goodman. Även Jack Warden är kul i en biroll. Humorn är kanske lite ålderstigen och det känns verkligen 90 tal över filmen, man ska nog inte ta den alltför seriöst heller, utan det är en skön slappar film helt enkelt. Jag tycker dock att Dirty Work är helt okej idag, så här 16 år efter att den kom ut och vill ändå sätta betyget en stark 3:a
Krille80 (Anmäl)   2/1 2015
Jag har alltid gillat Norm MacDonalds stil som komiker. Jag tycker helt enkelt han är väldigt rolig på ett nedtonat sätt. Speciellt gillade jag hans egna sitcom "Norm" (1999-2001). Norm fungerar också väldigt bra med komikern Artie Lang som senare också skulle dyka upp i "Norm". Som film är detta kul på ett underhållande sätt för stunden. Den lämnar inga stora spår men denna film har dock funnits med mig i minnet sedan jag första gången såg den. Bob Saget regisserar. 3+
AlbinWesley (Anmäl)   14/6 2014
Tyvärr finns scener och skämt som drar ner den till en fånig tramsnivå. Alltså, klart det är fånigt och tramsigt, men i stor utsträckning görs det bra. Men de delar där det blir plumpt och pubertalt har jag inget alls att hämta, där sjuker filmen från trean.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dirty Work