Betyg idag: 1 138 Besökare idag: 4 645

Originaltitel: Disobedience
Regissör:Sebastián Lelio
Utgivningsår:2017

Om Olydnad:

Ronit återvänder till sitt judiska hemkvarter i London efter att hennes pappa, en lokal rabbi, gått bort. Hon orsakar kontrovers i samfundet när hon inleder en romans med sin kusins fru.

Rachel Weisz, Rachel McAdams, Alessandro Nivola, Cara Horgan, Mark Stobbart, Omri Rose, Sophia Brown, Dominic Applewhite, Liza Sadovy, Orlando Brooke

Sebastián Lelio, Rebecca Lenkiewicz

Drama, Romantik

Irland, Storbritannien, USA
Diskussioner om Olydnad  (0 diskussioner)
Kommentarer om Olydnad (6 st)
abnormal (Anmäl)   19:35 11/4
Intressant och engagerande film som inte skriver tittaren på näsan.
Spook (Anmäl)   00:59 23/3
har alltid gillat Nivola som skådis och har alltid tyckt han borde fått större roller. han och Rachel gör filmen helt ok!
Robkiller (Anmäl)   8/11 2018
Helt värdelös
Spidde (Anmäl)   4/11 2018
Riktigt bra film! Börjar lite segt men ganska snabbt utvecklas det till ett nervigt och engagerande drama, på ett finkänsligt sätt med enkla medel. Mycket bra skådespel! Klart sevärd, ge den en chans även om den kan verka tråkig.
tildiz6 (Anmäl)   17/7 2018
Som Sture Stenhög påpekar så bidrar inte filmen med banbrytande perspektiv, men icke desto mindre har den en naturlig, jordnära och fängslande stämning samt fantastiska skådespelarinsatser. En stark fyra!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Olydnad