District 9

Originaltitel: District 9
Regissör:Neill Blomkamp
Utgivningsår:2009

Om District 9:

En utomjordisk ras som tvingas leva i slumliknande förhållanden på jorden, får en oväntad allierad när en statlig agent utsätts för deras bioteknik.
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: Chappie
År: 2015
Genre: Drama, Action, Kriminalare, Thriller, Science Fiction
Chappie

Sharlto Copley, Jason Cope, David James (II), Vanessa Haywood, Mandla Gaduka, Eugene Khumbanyiwa, Louis Minnaar, Kenneth Nkosi, William Allen Young, Robert Hobbs, Nathalie Boltt, Sylvaine Strike, John Sumner, Nick Blake, Jed Brophy, Vittorio Leonardi

Neill Blomkamp, Terri Tatchell

Action, Science Fiction

Nya Zeeland, USA, Kanada, Sydafrika

Recension District 9

- Kryxor sätter betyg 5 och skriver:
Vi kommer direkt in i stämningen som sakta byggs upp till näst intill outhärdlig nivå mot det oundvikliga slutet. Utomjordingarna är inga stereotypa människoätande avbilder av ren ondska och storyns detaljrikedom är väldigt stor. Vyerna är imponerande, karaktärerna ligger på, mot iakttagaren, tillfredsställande anknytningsnivå, skådespeleriet har hög standard och CGI-effekterna är näst intill top notch!

Recension av District 9 - Läs hela!

Med i listor: Action Top 50, Filmtipsets Topp 250, Populärt och billigt, Science Fiction Top 50
Kommentarer om District 9 (732 st)
wiberga (Anmäl)   20:41 3/4
Fortfarande en av de bästa filmerna jag någonsin sett. Ett mästerverk helt enkelt.
kryttan (Anmäl)   07:39 7/3
Lagom bra om segregation och rädsla för det som är annorlunda, riktigt bra stundvis men blir ibland lite tramsig tyvärr, men en 3:a är det för mig.
Rai (Anmäl)   21:22 14/2
Men hur kan denna film få högsta betyg? Jag tyckte den var riktigt dålig!!
Filmfantast86 (Anmäl)   14/10 2017
Halofreak92swe (Anmäl)   24/4 2017
Lika bra varje gång jag ser den! Om det är nån film jag vill ha en uppföljare på så är det District 9! Please Neil!!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till District 9
Se filmen