Betyg idag: 1 177 Besökare idag: 5 695

Originaltitel: District 9
Regissör:Neill Blomkamp
Utgivningsår:2009

Om District 9:

En utomjordisk ras som tvingas leva i slumliknande förhållanden på jorden, får en oväntad allierad när en statlig agent utsätts för deras bioteknik.
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: Alive in Joburg
År: 2005
Genre: Science Fiction
Alive in Joburg

Sharlto Copley, Jason Cope, David James (II), Vanessa Haywood, Mandla Gaduka, Eugene Khumbanyiwa, Louis Minnaar, Kenneth Nkosi, William Allen Young, Robert Hobbs, Nathalie Boltt, Sylvaine Strike, John Sumner, Nick Blake, Jed Brophy, Vittorio Leonardi

Neill Blomkamp, Terri Tatchell

Action, Science Fiction

Nya Zeeland, USA, Kanada, Sydafrika

Recension District 9

- frienatic sätter betyg 3 och skriver:
Tro inte på hypen, District 9 är inte the second coming of Peter Jackson. Istället får vi ett filmspektakel med specialeffekter av den högre klassen och ett manus som knappt får godkänt med en rad intressanta men alltför underutvecklade teman.

Recension av District 9 - Läs hela!

Med i listor: Action Top 50, Filmtipsets Topp 250, Populärt och billigt, Science Fiction Top 50
Kommentarer om District 9 (727 st)
Albion (Anmäl)   13:38 22/7
Det finns mycket motbjudande ingredienser och då tänker jag inte bara på den fysiska äckelorgien som producenten Peter Jackson så gärna ägnar sig åt. Det tar ett tag innan kostymen sätter sig och dokuformatet känns väl inte helt bra. Jag svajar mellan att såga detta som trams eller att hylla den som någon form av nytänk men det känns som att ge filmen mer cred än vad den är värd. Jag tar den lätta vägen ut och ger den en 3;a i betyg. (så länge)
Robodan (Anmäl)   22:57 16/7
Otroligt ojämn! Å ena sidan en briljant allegori om rasförtryck i självaste Sydafrika, å andra sidan en fjantig monumentär med massor av hål och bristande realism.
Vigggo (Anmäl)   28/8 2015
Otroligt underhållande.
Sarakin76 (Anmäl)   27/6 2015
Denne er så kul at man kan bortse fra hull i manus.
mnil (Anmäl)   4/4 2015
7 av 10 i betyg
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till District 9
Tävlingar
Se filmen
Entertainity AB © 2000-2016 Om Filmtipset Kontakt Medhjälpare Länkar Hjälp Regler & Villkor