Disturbia

Originaltitel: Disturbia
Regissör:D J Caruso
Utgivningsår:2007

Om Disturbia:

Efter att hans far gått bort blir Kale tillbakadragen och hamnar i trubbel med domstolsbeordrad rumsarrest som påföljd. Hans mor, Julie arbetar natt och dag för att försörja sig och sin son men får bara ett likgiltigt bemötande. När det känns som om huset krymper börjar Kale ägna sig åt voyeurism och börjar hålla reda på vad hans grannar sysslar med. Detta leder till misstankar om att en av dem är en seriemördare. Är det så eller är det bara Kales vilda fantasier efter att ha suttit inspärrad så länge?

Titel: Fönstret åt gården
Originaltitel: Eagle Eye
Regissör: D J Caruso
Genre: Drama, Action, Thriller
Eagle Eye

Shia LaBeouf, Sarah Roemer, Aaron Yoo, David Morse, Carrie-Anne Moss, Jose Pablo Cantillo, Matt Craven, Viola Davis

Christopher Landon (II), Carl Ellsworth

Drama, Thriller, Mysterium

Recension Disturbia

- PortZebie sätter betyg 3 och skriver:
Att återanvända lyckade koncept görs mer eller mindre på ren rutin i filmbranschen. Därför är det ingen överaskning att man väljer att uppdatera Hitchcocks hyllade voyeur-klassiker ”Fönstret åt gården” från 1954 till 2000-talets publik. Och resultatet är, något oväntat, inte helt misslyckat. I originalet spelar James Stewart en rullstolsbunden fotograf som fördriver tiden med att spionera på sina...

Recension av Disturbia - Läs hela!

Diskussioner om Disturbia  (0 diskussioner)
Kommentarer om Disturbia (542 st)
Krantzylvania (Anmäl)   15:47 17/2
denna film var väldigt mycket Sommarlovsmorgon
Supernaut (Anmäl)   28/12 2018
En klassiskt välgjord film. Inget mästerverk, men starka insatser på alla fronter och tempo som håller en intresserad från början till slut.
RustyFilm (Anmäl)   11/12 2016
Med ett intrigupplägg likt det i ”Ett fönster åt gården” görs här ett försök att skapa en skräck- thriller. Men varken manus eller regi håller, det blir bara dumt och klyschit. Om förväntningarna initialt är på en låg nivå kan nog det här ändå bli hyfsat sevärt.
Linan (Anmäl)   3/8 2016
Ganska jättedålig
Smuts (Anmäl)   24/7 2016
Ok, men man stör sig på alla korkade beslut och annat.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Disturbia
Se filmen