Diva - Dödligt intermezzo

Originaltitel: Diva
Regissör:Jean-Jacques Beineix
Utgivningsår:1981

Om Diva - Dödligt intermezzo:

Den operatokige brevbäraren Jules gör en piratinspelning av sin stora idol, operadivan Cynthia. Inspelning blir hett eftertraktad då divan Cynthia aldrig har gjort någon skiva. Kassetten med inspelningen blandas ihop med en kassett med avslöjanden om korumperade poliser och till slut får den stackars Jules både poliser, skurkar och japanska skivbolagsdirektörer efter sig. Samtidigt utspelar sig en kärlekshistoria...

Titel: Blow-up – förstoringen
Regissör: Luc Besson
År: 1985
Genre: Drama, Kriminalare, Romantik, Thriller
Subway
Titel: Mannen som sålde sitt liv
Originaltitel: The Petrified Forest
Regissör: Archie Mayo
År: 1936
Genre: Drama, Kriminalare, Romantik
Mannen som sålde sitt liv
Titel: Min hemlighets blomma
Regissör: Edmund Goulding
År: 1932
Genre: Drama, Romantik
Grand Hotel

Wilhelmenia Fernandez, Richard Bohringer, An Thuy Luu, Roland Bertin, Gérard Darmon, Dominique Pinon, Anny Romand, Chantal Deruaz, Jacques Fabbri, Patrick Floersheim, Jean-Jacques Moreau, Frédéric Andréi

Jean-Jacques Beineix, Daniel Odier, Jean Van Hamme

Drama, Action, Romantik, Thriller, Mysterium

Frankrike

Recension Diva - Dödligt intermezzo

- anonym skriver:
En musikälskande brevbärare gör en piratinspelning av en konsert med en operadiva som aldrig gjort en skivinspelning förut. Det är förstås olagligt, men brevbäraren kommer snart på att han hamnat i en situation som är mycket farligare. Hans bandupptagning har nämligen förväxlats med ett annat band vars innehåll kan sätta dit några psykopatiska gangstrar. Det enda som är ett frågetecken med den...

Recension av Diva - Dödligt intermezzo - Läs hela!

Diskussioner om Diva - Dödligt intermezzo  (0 diskussioner)
Kommentarer om Diva - Dödligt intermezzo (28 st)
Björkman (Anmäl)   18:50 10/1
Lyfter aldrig på allvar och det är lätt att tappa intresset titt som tätt. Kärlekshistorian som ska vara någon sorts grund till allt kan vara en av de mindre elektriska jag sett på länge med två rätt så ocharmiga, stela karaktärer. Filmen är som bäst precis i början och mot slutet när det finns viss nerv. Däremellan är det många transportsträckor. Plus för en jaktscen genom tunnelbanesystemet.
skitbad (Anmäl)   20/10 2017
Stämningsfull, underhållande och stundtals väldigt snygg, filmens styrkor blir dock också begränsningarna. I sin strävan efter att ständigt vara "cool" ekar det både tomt och berättandet blir ofta osmidigt effektsökande. Totalt sett en trevlig filmupplevelse får ändå sägas!
Jaganatha (Anmäl)   9/4 2017
Coola, parisiska gangstrar i ytlig film som känns daterad bitvis. Dock finns här tillräckligt många actionfyllda scener för att hålla intresset uppe i nästan två timmar. Regissören Beineix räknas knappast till Frankrikes elit bland filmskapare nu längre. Detta är hans bästa film.
Spidde (Anmäl)   17/2 2016
Många snygga scener, allmänt cool och kul att få se Paris från det tidiga 80-talet men storyn är dessvärre lite för sövande för mig. Storyn är egentligen väldigt konventionell och småtråkig, men den estetiska aspekten höjer filmer.
oksove (Anmäl)   23/2 2015
Åldrats en del. Men ok för det.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Diva - Dödligt intermezzo