Betyg idag: 1 384 Besökare idag: 4 981

Originaltitel: Divergent
Regissör:Neil Burger
Utgivningsår:2014

Om Divergent:

I en avlägsen och dystopisk framtid är samhället indelat i fem falanger där var och en representerar olika förmågor. Som tonåring är man tvungen att bestämma sig för om man vill stanna i sin falang eller byta till en annan. Vad man än väljer, så väljer man för resten av sitt liv. En tonårstjej som just ställs inför detta valet är Beatrice Prior. Hon bär på hemligheten att hon är en avvikande, vilket innebär att hon inte passar in i någon enskild falang. Om någon visste skulle det innebära en säker död, men samtidigt inser hon att hon kan förändra världen hon lever i och rädda de människor hon älskar.

Baserad på romanen Divergent av Veronica Roth från år 2011.
Se filmen på iTunes

Regissör: Phillip Noyce
År: 2014
Genre: Drama, Science Fiction
The Giver

Shailene Woodley, Theo James, Ashley Judd, Jai Courtney, Ray Stevenson, Zoë Kravitz, Miles Teller, Tony Goldwyn, Ansel Elgort, Maggie Q, Mekhi Phifer, Kate Winslet, Ben Lloyd-Hughes, Christian Madsen, Amy Newbold, Ben Lamb, Justine Wachsberger

Evan Daugherty, Vanessa Taylor

Action, Äventyr, Science Fiction

Recension Divergent

- marieherdensjo sätter betyg 3 och skriver:
I en dystopisk framtid lever Beatrice ”Tris” Prior. I hennes hemstad Chicago är folket indelade i fem falanger efter olika egenskaper: de tappra, de ärliga, de fridfulla, de lärda och de osjälviska: falangen som Beatrice tillhör. Hon är 16 år och ska precis som alla andra i hennes ålder göra testet som ska visa i vilken falang hon ska spendera resten av sitt liv i. Divergent är regissören Neil...

Recension av Divergent - Läs hela!

Med i listor: Heta filmer
Diskussioner om Divergent  (0 diskussioner)
Kommentarer om Divergent (169 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   01:08 13/10
Helkass!
Supernaut (Anmäl)   19:26 23/3
Medioker young adult-axelryckning.
Portugallien (Anmäl)   10:50 13/3
Murvel48 (Anmäl)   20:09 24/2
Lite väl tonårslarvig första timmen men sammantaget var det godkänd underhållning.
HerrNenne (Anmäl)   13:54 5/1
Var beredd på tonårsskräp men det här var faktiskt riktigt bra rakt igenom. Man skapar en intressant värld och jag vill se mer.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Divergent
Se filmen