Djävulen bär Prada

Originaltitel: The Devil Wears Prada
Regissör:David Frankel
Utgivningsår:2006

Om Djävulen bär Prada:

Andrea Sachs har just fått ett jobb som många unga kvinnor skulle döda för. Hon har fått anställning som assistent till den legendariska och oerhört krävande modedrottningen Miranda Priestly på en av New Yorks största tidningar. Andy har egentligen siktet inställt på att bli journalist, men bestämmer sig för att först ta sig an modevärldens utmaningar.

Titel: Sex and the City
Originaltitel: Morning Glory
Regissör: Roger Michell
År: 2010
Morning Glory

Anne Hathaway, Meryl Streep, Emily Blunt, Stanley Tucci, Adrian Grenier, Simon Baker (I), Tracie Thoms, Rich Sommer, Daniel Sunjata, David Marshall Grant, James Naughton, Tibor Feldman, Rebecca Mader, Gisele Bündchen, George C Wolfe, Stephanie Szostak

Aline Brosh McKenna

Drama, Komedi, Romantik

Recension Djävulen bär Prada

- kanzi sätter betyg 3 och skriver:
Andrea (”Andy”) Sachs är den nyexaminerade journalisten som i brist på skribentjobb går till en arbetsintervju för ett jobb som assistent på New York-modetidningen ”Runway Magazine”. Hon läser inte modetidningar själv och bryr sig inte nämnvärt om hur hon är klädd – det är endast ett brödjobb det är fråga om och möjligen en väg in i tidningsbranschen. Vad hon inte vet är att jobbet hon söker är som...

Recension av Djävulen bär Prada - Läs hela!

Med i listor: Norrköping Filmfestival Flimmer 2006
Diskussioner om Djävulen bär Prada  (0 diskussioner)
Kommentarer om Djävulen bär Prada (658 st)
Rai (Anmäl)   8/3 2018
Totalt värdelöst, som boken!!!
Filmfantast86 (Anmäl)   17/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   17/11 2016
Under förväntan men ändå väldigt bra.
Brouhaha (Anmäl)   4/1 2016
Rätt kul så länge Blunt får vara med, samtliga andra karaktärer är så douchiga. :/ Förutom han killen utan hår då. Och Mentalisten. Men helt klart bra film som jag skulle rekommendera, 2/5!
karlmats (Anmäl)   6/12 2015
Precis som förväntat var det här en oerhört cpig film. Att Meryl Streep får en Oscar för det här visar väl bara att det är lite av en skämtinstitution, skulle hon sätta sig på muggen i två timmar och nån filmar med en mobilkamera blir hon antagligen åtminstone nominerad. Anne Hathaway är en ljusstråle i ett hav av mörker, det blir helt enkelt omöjligt att sätta en 1a när hon är med så därmed är 2an spikad. Zoolander är ett bra mycket bättre alternativ om man vill se en urflippad skildring av modebranschen. Eller är det här kanske den kvinnliga versionen av Zoolander med allt vad det innebär? Vissa grejer var ändå lite småroliga men överlag fattar jag inte varför alla karaktärer måste vara så oberäkneligt korkade.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Djävulen bär Prada
Se filmen