Djävulens advokat

Originaltitel: The Devil's Advocate
Regissör:Taylor Hackford
Utgivningsår:1997

Om Djävulens advokat:

Kevin är en ung och framgångsrik advokat som tar alla fall han kan få, utan att ta någon moralisk hänsyn. En mäktig advokatfirma i New York ger honom anställning med hög lön och en lyxvåning på Manhattan. Enda förutsättningen är att han lägger ner hela sin själ i arbetet. Bokstavligt talat...
Se filmen på Plejmo

Regissör: Rupert Wainwright
År: 1999
Genre: Drama, Thriller, Skräck, Fantasy, Mysterium
Stigmata

Keanu Reeves, Al Pacino, Charlize Theron, Jeffrey Jones, Judith Ivey, Connie Nielsen, Craig T Nelson, Tamara Tunie, Ruben Santiago-Hudson, Debra Monk, Vyto Ruginis, Laura Harrington, Pamela Gray, Delroy Lindo, Heather Matarazzo

Jonathan Lemkin, Tony Gilroy

Drama, Thriller, Skräck

USA, Tyskland

Recension Djävulens advokat

- Bobby Peru skriver:
Al Pacino tillhör eliten bland skådespelare. Han har medverkat i klassiker som Panik i Needle Park, Gudfadern-serien, En satans eftermiddag, Serpico, Donnie Brasco, En kvinnas doft och Frankie & Johnny. Den här filmen innehåller inga tecken på att vara klassisk, och den kommer inte i närheten av att skapa någon enstaka scen som innehåller en form av god klass. Den bygger på en novell av en man...

Recension av Djävulens advokat - Läs hela!

Med i listor: 90-tal Top 50, Drama Top 50, Skräck Top 50, Startpaket 2, Thriller Top 50
Diskussioner om Djävulens advokat  (0 diskussioner)
Kommentarer om Djävulens advokat (312 st)
supermancover (Anmäl)   22:30 8/1
Mycket är ganska bra, en del är jättebra och vissa saker är ganska kassa - allt som allt en stabil men inte stark trea.
kanemura (Anmäl)   27/6 2018
Underhållande men en hel del 90-talsfjantigheter (folk som försöker sitt yttersta att vara så coola som möjligt). Kevin Lomax (Reeves) är ju väldigt svår att sympatisera med, men det kanske är meningen? Det gör ju dock att man mest känner för en gradvis mer nedslagen Theron (som inte får någon jätteroll egentligen). Underhållning är det i alla fall! Dock inte en centimeter över en trea.
kanemura (Anmäl)   27/6 2018
Rai (Anmäl)   7/3 2018
Ganska underhållande, men långt i från bra!
Pingstpastorn (Anmäl)   8/9 2017
Hur kan Al Pacino ställa upp på sånt här?
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Djävulens advokat