Djävulens baby

Originaltitel: I Don't Want To Be Born
Regissör:Peter Sasdy
Utgivningsår:1975

Om Djävulens baby:

Lucy och Gino har precis fått sitt första barn, en pojke som är ovanligt stor för sin ålder. Förtjusningen över dess storlek avtar dock när deras son börjar visa upp våldsamma tendenser.

Titel: Omen
Originaltitel: The Omen
Regissör: Richard Donner
År: 1976
Genre: Drama, Thriller, Skräck, Mysterium
Omen

Joan Collins, Eileen Atkins, Ralph Bates, Donald Pleasence, Caroline Munro, Hilary Mason, John Steiner, Janet Key, George Claydon

Stanley Price

Skräck

It Lives Within Her, It's Growing Inside Her, Sharon's Baby, The Baby, The Devil Within Her, The Monster

Storbritannien
Med i listor: Onda barn
Filmnummer: 62073
Diskussioner om Djävulens baby  (0 diskussioner)
Kommentarer om Djävulens baby (5 st)
haajen (Anmäl)   3/10 2017
Naturligtvis är detta uselt men emellanåt är det så bisarrt och camp att en bara älskar´t. Scenen där vi möter Hercules i raggartagen är sublim!!!! Och Collins shownummer måste bara ses. Känns fel att sätta en tvåa men tyvärr är där rätt mycket tråkig utfyllnad som sänker betyget på denna härliga kalkon.
disco-hingsten (Anmäl)   14/12 2015
Tämligen löjeväckande, för att uttrycka det milt.
Bumbi78 (Anmäl)   5/2 2013
Underlig brittsk hybrid mellan It´s Alive och Exorcisten, och inte en helt lyckad sådan. Ungen ser bra snäll och ovetandes ut medan många faller offer för dess blodiga attacker och det är alltjämt dumt. Som NoWireHangers skriver nedan finns det några roliga tokigheter, men det blir mest bara dumt. Även med ett opassande men bra soundtrack.
Dadpat (Anmäl)   9/6 2011
Minns att jag ofta sneglade på den här i hyllan i den lokala videobutiken när jag var liten och tänkte att den måste vara rysligt läskig. Men den är allt bra kalkonig alltså! Donald Pleasence är ju alltid fin men Joan Collins överspel är påfrestande.
NoWireHangers (Anmäl)   19/2 2009
En mördarbebis, en ond dvärg, Donald Pleasence, Joan Collins och en nunna. Underhållning på hög nivå