Djävulsbilen

Originaltitel: The Car
Regissör:Elliot Silverstein
Utgivningsår:1977

Om Djävulsbilen:

En mystisk svart bil terroriserar ett litet samhälle och kör hänsynslöst ihjäl folk...

Titel: Christine
Originaltitel: Wolf Creek 2
Regissör: Greg Mclean
År: 2013
Wolf Creek - Night of Evil

James Brolin, Kathleen Lloyd, John Marley, RG Armstrong, John Rubinstein, Elizabeth Thompson, Roy Jenson, Kim Richards, Kyle Richards, Kate Murtagh, Robert Phillips, Doris Dowling, Henry O'Brien, Eddie Little Sky, Lee McLaughlin

Michael Butler, Dennis Shryack, Lane Slate

Thriller, Skräck, Mysterium

Diskussioner om Djävulsbilen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Djävulsbilen (35 st)
Asmorod (Anmäl)   21:51 24/2
Mysig ändå.
Robkiller (Anmäl)   26/10 2017
Mördarbilen anfaller. En galen bil kör ihjäl folk. Hyfsat tråkigt det här och knappast så våldsamt som det låter. Men lite underhållningsvärde har den väl.
Raimo_1985 (Anmäl)   23/1 2017
Riktigt bra!!!! Visste inte vad jag skulle tro. Spännande, raffande och COOL djävulsbil!
Mr_v (Anmäl)   10/10 2016
Raka rör, inget knussel.
Mat1az (Anmäl)   30/9 2016
Tänk dig Spielbergs Duel (1971), fast att lastbilen körts av djävulen. Det som filmer faller på är att de försökt göra det alldeles för seriöst. Hela dramat som utspelar sig på sidan om är faktiskt rätt så sofistikerat. Men när man blandar in en förarlös bil, styrd av djävulen, så blir det en märklig soppa. Brolin försöker göra så gott han kan - liknar för övrigt en blandning av Burt Reynolds och Christian Bale här. Det är en märklig film som börjar bra. Slutet är lite småroligt med mycket explosioner. Svag tvåa.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Djävulsbilen