Djungel George 2

Originaltitel: George of the Jungle 2
Regissör:David Grossman
Utgivningsår:2003

Om Djungel George 2:

Djungel George, vildaste killen i djungeln, lever lycklig i djungeln tillsammans med sin vackra fru Ursula och deras son George junior. Men vad George inte vet om är att en lömsk orm smugit sig in i djungeln - Ursulas mamma Beatrice. Hon tänker göra allt för att Ursula ska lämna George. Inte nog med det, hon vill också jämna hela djungeln med marken! Plötsligt är Ursula bortrövad och spåren leder till Las Vegas. Där måste George och hans vilda djungelvänner först rädda tillbaka Ursula och sedan snabbt som ögat åka tillbaka för att rädda sitt eget djungelparadis innan det är för sent!

Titel: Djungel George
Regissör: Bill Bannerman
År: 2000
Genre: Drama, Komedi, Familjefilm
Air Bud - fotbollsfarsan

Christopher Showerman, Julie Benz, Angus T Jones, Thomas Haden Church, Christina Pickles, John Kassir, Kelly Miller, Erika Heynatz, Marjean Holden, John Cleese (röst), Michael Clarke Duncan (röst), Keith Scott (röst)

Jordan Moffet

Komedi

USA, Australien
Med i listor: Filmtipsets Sämsta 250
Diskussioner om Djungel George 2  (0 diskussioner)
Kommentarer om Djungel George 2 (79 st)
Rai (Anmäl)   18:59 29/1
Hopplöst sämst!!
Filmfantast86 (Anmäl)   28/10 2017
Barneyk (Anmäl)   26/11 2016
Fruktansvärd...
Krille80 (Anmäl)   9/12 2014
I denna uppföljare är några skådespelare utbytta medans andra återvände. Största förlusten för denna film är helt klart att Brendan Fraser som verkligen lyfte den första filmen i rollen som Djungel George inte är med denna gång. Filmen fungerar tack vare att skådespelare som Thomas Haden Church och John Cleese återvände och att historien är enkel. 2+
LTT86 (Anmäl)   17/7 2014
Den bästa biten var väl när filmen erkände att det är en annan skådespelare som spela Djungel Goerge, annars var det en dålig film.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Djungel George 2