Betyg idag: 1 140 Besökare idag: 4 449

Originaltitel: The Jungle Book
Regissör:Wolfgang Reitherman
Utgivningsår:1967

Om Djungelboken:

Pantern Bagheera hittar den övergivne människovalpen Mowgli i den indiska djungeln och tar honom till en vargfamilj som uppfostrar honom som sitt eget barn. En dag nås vargarna av budet att den fruktade tigern Shere Khan är på väg tillbaka till deras del av djungeln. För att skydda Mowgli från tigerns vrede erbjuder sig Bagheera att ledsaga honom tillbaka till människobyn. Mowgli vill dock hellre stanna kvar i djungeln och hittar på vägen en vän i björnen Baloo som gärna tar honom under sina vingar. Baserad på novellsamlingen "The Jungle Book" av Rudyard Kipling från 1894.

Titel: Djungelboken 2
Regissör: Duncan McLachlan
År: 1997
Genre: Drama, Komedi, Familjefilm, Äventyr
Djungelboken: Mowgli och Baloo

Phil Harris (röst), Sebastian Cabot (röst), Bruce Reitherman (röst), George Sanders (röst), Sterling Holloway (röst), Louis Prima (röst), J Pat O'Malley (röst), Verna Felton (röst), Clint Howard (röst), Chad Stuart (röst), Lord Tim Hudson (röst)

Larry Clemmons, Ralph Wright, Ken Anderson, Vance Gerry

Animerad, Familjefilm, Musikal, Äventyr

Med i listor: Disney-klassiker
Diskussioner om Djungelboken  (0 diskussioner)
Kommentarer om Djungelboken (411 st)
wasteoftime (Anmäl)   01:32 19/2
Djungelboken, denna tidlösa klassiker. Oväntat nog lever den upp till merparten av mina förhoppningar. Den är rolig, låtarna svänger och är bra. Storyn är helt okej, om än något hattig då scenerna inte alltid känns helt sammanhängande, så är det inte så illa som det kan vara. Detta var också första gången som jag såg den på engelska, och det höll upp bra. Jag saknade givetvis Beppe Wolgers, men det gör man ju alltid. Det blir en trea, utan att blinka. Extremt hög mysfaktor.
Filmfantast86 (Anmäl)   12/10 2017
Odödlig disneyklassiker
Rai (Anmäl)   28/9 2017
Inte alls så tokig, gillar den här filmen...
Pingstpastorn (Anmäl)   5/8 2017
Det här måste väl ändå vara en av de bästa tecknade långfilmerna som någonsin gjorts.
zallaxx (Anmäl)   13/5 2017
cuz: musiken