Regissör:Jon Favreau
Utgivningsår:2016

Om Djungelboken:

Den föräldralöse pojken Mowgli uppfostras i djungeln med hjälp av en björn, en panter och en flock med vargar.

Titel: Djungelboken
Regissör: Duncan McLachlan
År: 1997
Genre: Drama, Komedi, Familjefilm, Äventyr
Djungelboken: Mowgli och Baloo

Neel Sethi, Bill Murray (röst), Ben Kingsley (röst), Idris Elba (röst), Lupita Nyong'o (röst), Scarlett Johansson (röst), Giancarlo Esposito (röst), Christopher Walken (röst), Garry Shandling (röst), Brighton Rose (röst), Jon Favreau (röst)

Justin Marks

Drama, Familjefilm, Äventyr, Fantasy

Storbritannien, USA
Diskussioner om Djungelboken  (0 diskussioner)
Kommentarer om Djungelboken (107 st)
Solidus (Anmäl)   31/12 2018
Uppdaterad kommentar: Imponerande dataeffekter och bra val av röstskådespelare. Sällan har dataanimerade djur och miljö sett så verkliga ut som det gör här. Röstskådespelarna lyckas att bli ett med sina karaktärer, med undantag av Scarlett Johansson som inte passar in som Kaa. Däremot är Bill Murray klockren som björnen Baloo, men det största elogen går till Walken som kung Louie. Grabben om speglar Mowgli gör dessutom en imponerande debut som skådespelare. Filmen underhåller, men jag får dock intrycket att filmen inte vågar att låta ta sig tid och utveckla både historia och karaktärer eftersom filmskaparna anser att det är mer viktigare att det händer så mycket som möjligt på duken hela tiden. Charmig äventyrsfilm.
Zebulonm (Anmäl)   25/12 2018
Den är helt okey men inte i närheten av så bra som den tecknade versionen är.
AngelsDiary (Anmäl)   22/3 2018
Jag har inte hört något bra om den här filmen alls men gav den en ärlig chans, den är väl inte Djungelboken som jag växte upp med men helt klart värd att se.
idaho1981 (Anmäl)   25/2 2018
Snygg och rätt bra. Inget man minns efteråt, men man blir underhållen för stunden.
pufred (Anmäl)   12/2 2018
Fantastisk visuellt. Disneyremake av den tecknade, mer än Kiplings version, fast med tillskott av vargarnas "djungelns lag", samt att Mowgli hjälper elefanterna. Hade gärna sett att de skippat sångerna dock.Betyg 3-/2+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Djungelboken