Savannens hjältar

Originaltitel: Konferenz der Tiere
Regissör:Reinhard Klooss, Holger Tappe
Utgivningsår:2010

Om Savannens hjältar :

Surikaten Billy och lejonet Sokrates ger sig iväg för att undersöka varför vattnet sinat och hittar ett jättelikt dammbygge. Alla politikerna är upptagna med en miljöskyddskonferens så djuren svarar med att hålla sin egen konferens.

Titel: Toy Story 3
Originaltitel: Madagascar
Regissör: Eric Darnell, Tom McGrath
År: 2005
Madagaskar

Christoph Maria Herbst (röst), Oliver Kalkofe (röst), Bastian Pastewka (röst), Thomas Fritsch (röst), Ralf Schmitz (röst)

Oliver Huzly, Klaus Richter, Sven Severin

Animerad, Familjefilm

Animals United

Tyskland

Recension Savannens hjältar

- blue velvet sätter betyg 1 och skriver:
Att ha ett miljövänligt budskap i en barnfilm är en behjärtansvärd företeelse. Men här får vi allt upptryckt i ansiktet som en enda fet moralkaka, som vrålar ut om hur ond och hänsynslös människan är, och jag konstaterar att samtliga djurkaraktärer härstammar från någon tidigare film. Här har vi lejonet, sköldpaddorna, pantern och schimpansen bara för att nämna några, och automatiskt kommer namn som...

Recension av Savannens hjältar - Läs hela!

Diskussioner om Savannens hjältar  (0 diskussioner)
Kommentarer om Savannens hjältar (20 st)
KyLLo (Anmäl)   7/2 2018
Tydligt inspirerad av Lejonkungen, men känns billig och inte minst ointressant och tråkig. Den funkar inte ens bra att ha på i bakgrunden och då är det illa. Det som jag verkligen uppskattar med den är färgerna. Det var också klockrent med Nassim Al Fakir på trummor i inledningen av den svenskdubbade versionen. Stark etta.
Lotso (Anmäl)   18/7 2014
I sin helhet var detta i slutändan dock en relativt dålig film. Budskapet är out dated och uttjatat, karaktärerna är inte minnesvärda, rösterna dåliga och trots den simpla handlingen är det en väldigt rörig film. Men med fin animation kan man säkert sätta den på ljudlöst och sätta på vacker musik och njuta mer. Men då kan man lika gärna sätta på en annan film med bra animation som är så mycket bättre som How to Train Your Dragon.
SilkyMoll (Anmäl)   1/4 2013
Helt ok barn-film och jag tycker kommentaren kring människans miljöförstöring är relevant, däremot känns storyn lite rörig och hackig vilket stör. Men som sagt, helt ok.
Noseman 2005 (Anmäl)   16/3 2013
Jag frågar min 6-åriga dotter, och efter en stunds moget övervägande tyckte hon att "allt var bra". Riktigt så okritisk kan jag inte kosta på mig att vara. Det var alldeles för rörigt för min smak, och även om den nattsvarta beskrivningen av oss människor är rent mardrömslik, så räcker det inte långt. En tvåa blir det.
Paddyeahh (Anmäl)   28/12 2012
Min syster ville att jag skulle se den med henne när jag var på besök, och jag var för post-sjukdoms-klen för att orka protestera. Det var något fel på den där filmen alltså. Något stod inte rätt till. Något mystiskt obehagligt,deppigt och nästan äckligt. Men min syster gillade den... men hon gillar fortfarande Barry Lyndon mer. Duktig femåring.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Savannens hjältar
Se filmen