Dö, monster, dö!

Originaltitel: Die, Monster, Die!
Regissör:Daniel Haller
Utgivningsår:1965

Om Dö, monster, dö!:

En man anländer till staden Arkham för att besöka sin nya flickväns familjehem. Men när han försöker ta en taxi dit vägras han skjuts. När han frågar vidare inne i staden så vill ingen kännas vid familjen Whitley. Inget vet något och alla verkar vara rädda. Han får inte ens hyra en cykel och tvingas gå ut till Whitleys residens. När han nästan kommit fram finner han en stor grop i marken. Vegetationen i närheten är förkolnad och ser ut att ha brunnit. Senare, efter att ha mött sin flickväns rullstolsbunda forskare till far och hennes sjuka mor upptäcker han att stadens invånare kanske har all anledning att vara rädda för familjen Whitley.

Titel: Bride of Re-Animator
Originaltitel: Necronomicon
Regissör: Christophe Gans, Brian Yuzna, Shusuke Kaneko
År: 1994
Necronomicon

Boris Karloff, Nick Adams, Freda Jackson, Suzan Farmer, Patrick Magee, Paul Farrell

Jerry Sohl

Skräck, Science Fiction, Mysterium

The House at the End of the World

Storbritannien, USA
Med i listor: H P Lovecraft
Diskussioner om Dö, monster, dö!  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dö, monster, dö! (14 st)
Grillo (Anmäl)   20/12 2016
Bra stämning i början och de muterade djuren i växthuset är helt fantastiska. I övrigt höll det inte riktigt även om jag uppskattade twisten mot slutet, då sådana inte var så jättevanliga under den tidens skräckfilmer.
Ondskapt (Anmäl)   14/8 2011
En del småfräna grejer finns väl att hitta här och där, men i det stora hela är det en rätt ointressant film som inte blir speciellt märkvärdig förrän i slutet.
schramm (Anmäl)   20/4 2011
Så ofantligt ointressant början att man tappar tron på mänskligheten. Efter ungefär 30min tappade jag intresset, men döm min förvåning när filmen rykte upp sig och blev bra mot slutet. Karloff är som vanligt lysande.
Podpolkovnik (Anmäl)   27/12 2009
Charmig och mysig 60-talsgjord Lovecraft-inspirerad rulle. Nick Adams förstör dock filmen lite med sin amerikanska arrogans. Föråldrad kvinnosyn och dåligt slut drar också ned betyget från en 4:a.
kungkalas (Anmäl)   8/2 2009
Hmm. Jag tyckte inte riktigt mysrysstämningen infann sig, det blev väldigt sällan särskilt läskigt, men filmen har ett hyfsat underhållningsvärde ändå, en intressant Boris Karloff, snygga färger och lite coola effekter. Storyn kändes stundtals aningen krystad... Jag föredrar The Dunwich Horror.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dö, monster, dö!