Döden på larvfötter

Originaltitel: The Misfit Brigade
Regissör:Gordon Hessler
Utgivningsår:1987

Om Döden på larvfötter:

Slaget om Stalingrad är förlorat och tyskarna är på reträtt. Djupt inne i de ryska skogarna har det 27:e pansarregementet förskansat sig, ett manskap bestående av f.d straffångar och annat slödder som används vid självmordsuppdrag. De är beslutna att offra allt för att ta slå sig tillbaka till den ryska fronten – inklusive sina liv. De är ändå inte värda någonting!

Titel: Inglorious Bastards
Regissör: Adam Rifkin
År: 1994
Genre: Komedi, Action, Kriminalare, Romantik, Thriller, Äventyr
The Chase
Titel: 1941 - Ursäkta, var är Hollywood?
Originaltitel: 1941
Regissör: Steven Spielberg
År: 1979
Genre: Komedi, Krig
1941 - Ursäkta, var är Hollywood?

Bruce Davison, David Patrick Kelly, DW Moffett, Jay O Sanders, Keith Szarabajka, Oliver Reed, David Carradine, Branko Vidakovic, Slavko Stimac, Boris Komnenic, Andreja Maricic, Klaus Pagh, Anton Sosic, Svetislav Goncic

Nelson Gidding, Sven Hassel

Drama, Action, Äventyr, Krig

Wheels of Terror

Storbritannien, USA, Jugoslavien
Diskussioner om Döden på larvfötter  (0 diskussioner)
Kommentarer om Döden på larvfötter (67 st)
Bumbi78 (Anmäl)   15/10 2017
Hjälpligt underhållande, men det är nog mest pga WWII-klimatet. Annars en underlig krigsfilm som stundtals mest verkar vara en parodi.
henrikj (Anmäl)   12/5 2014
Inte läst böckerna men gillade ändå filmen. Stabil om än något spretig. Vem bryr sig om sånt när man får se David Patrick Kelly? En av tidernas mest underskattade skådisar.
inchris (Anmäl)   22/7 2013
För det första var jag väldigt trött när jag såg den här igår kväll, så jag hängde inte med så bra. En lång scen med pansarvagnar som skjuter på varandra är inte så spännande som filmmakarna tror. Det luktar B-film lång väg. Lite kul att se han som spelar J.F Sebastian i Blade Runner i en annan roll. Jag stängde av typ tre minuter innan slutet.
Murvel48 (Anmäl)   30/4 2013
Ännu en kalkonrulle från 80-talet. Filmen lyckas inte förmedla någonting av stämningarna i Hassels böcker. För mig som läst de flesta kändes castingen (av Porta, Gamle och legionären) som ett riktigt bottennapp.
farbrorEscobar (Anmäl)   27/3 2010
så jävla lågbudget som det kan bli. tycker synd om Sven Hassel om han någonsin ser den här.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Döden på larvfötter