Dödens leksaker

Originaltitel: Demonic Toys
Regissör:Peter Manoogian
Utgivningsår:1992

Om Dödens leksaker:

När polisen ska fånga in några vapensmugglare så råkar man väcka en 66 år gammal demon som kan ta kontroll över leksaker. Demonen skulle kunna utöka sin makt om den kunde ta över en värdkropp. Och av en händelse så är den ena polisen gravid med den perfekta värdkroppen. Nu måste hon inte bara kämpa för sitt eget liv men också för sitt ofödda barns själ.

Titel: Dolls
Originaltitel: Dolls
Regissör: Stuart Gordon
År: 1987
Genre: Skräck
Dolls
Titel: Den onda dockan
Originaltitel: Child's Play
Regissör: Tom Holland (I)
År: 1988
Regissör: Charles Band
År: 1993
Genre: Action, Skräck, Science Fiction
Dollman vs. Demonic Toys

Tracy Scoggins, Bentley Mitchum, Michael Russo, Jeff Weston, Peter Schrum, Kristine Rose

David S Goyer

Skräck, Fantasy

Dangerous Toys

Recension Dödens leksaker

- Stygga-Vargen sätter betyg 5 och skriver:
Filmen är både spännande och otäck och den lyckas även bli lite rolig emellanåt. Skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig, särskilt Tracy Scoggins. Som sagt så klassar jag det här som en riktig kultskräckis och det finns vissa likheter med både Den onda dockan och Puppetmaster (detta är ingen kopia av de filmerna men den går lite i samma stil).

Recension av Dödens leksaker - Läs hela!

Diskussioner om Dödens leksaker  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dödens leksaker (25 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   2/9 2017
Den här filmen var långt över förväntan! Väldigt spännande och välgjord skräckis med bra skådespelare! Glad att jag såg den!
Pingstpastorn (Anmäl)   20/8 2017
Bara jag som började tänka på Den onda dockan?
amam (Anmäl)   6/5 2016
Oopsie Daisy var ju det bästa med filmen. Resten var inte mycket att hurra för direkt. Svag tvåa.
Kalkonhönan (Anmäl)   1/3 2015
I can talk, I can walk and I can shit my pants. Can you shit in your pants?
dudson (Anmäl)   28/5 2013
Funkade väl. med en del schysst våld+många roliga on-liners från den lilla fula bebis dockan#) men ingen WooooW film direkt"
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dödens leksaker