Dödens masker

Originaltitel: The Masks of Death
Regissör:Roy Ward Baker
Utgivningsår:1984

Om Dödens masker:

Den pensionerade Sherlock Holmes tar på sig att lösa en samling märkliga mord där människor hittas döda i London med ansikterna förvridna av fasa. Samtidigt så anlitas Holmes och Watson av en tysk adelsman för att finna en ung försvunnen ädling för att stoppa ett krig mellan Tyskland och Storbritannien.

Peter Cushing, John Mills, Anne Baxter, Ray Milland, Anton Diffring, Gordon Jackson, Anton Gilbert, Susan Penhaligon, Jenny Laird

N J Crisp

Kriminalare, Thriller, Skräck, Mysterium

Sherlock Holmes and the Masks of Death

Storbritannien
Med i listor: Sherlock Holmes
Diskussioner om Dödens masker  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dödens masker (3 st)
martin eden (Anmäl)   21/2 2017
[rek. 2] Trivsam och mysigt Holmesfilm, med Cushing som en äldre version av den hyllade detektiven. Det känns som ett tv-avsnitt snarare än en långfilm, men jag tycker att det funkar. Fina skådespelare. Bra!!! 3.
Bomkia (Anmäl)   11/12 2008
Ganska tråkigt Holmes-äventyr, även om Cushing funkar i huvudrollen. Man bara önskar de kunde fixat fram ett intressant manus... 2a.
Mara Jade (Anmäl)   5/4 2008
En seg och tråkig film.