Betyg idag: 1 036 Besökare idag: 5 667

Originaltitel: Dodgeball: A True Underdog Story
Regissör:Rawson Marshall Thurber
Utgivningsår:2004

Om Dodgeball:

En grupp människor ställer upp i en turnering i "Dodgeball" i Las Vegas för att kunna rädda sitt lokala gym från att köpas upp av en fitnesskedja.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Mick Davis
År: 1999
Genre: Komedi, Romantik
Matchen

Vince Vaughn, Ben Stiller, Christine Taylor, Rip Torn, Justin Long, Stephen Root, Alan Tudyk, Joel David Moore, Chris Williams (II), Gary Cole, Jason Bateman, Julie Gonzalo, Jamal Duff, Missi Pyle, Al Kaplon, Hank Azaria, William Shatner, Trever O'Brien

Rawson Marshall Thurber

Komedi

Dodgeball - En komedi som siktar lågt

USA, Tyskland

Recension Dodgeball

- connya sätter betyg 3 och skriver:
Är man svag för en typ av film älskar man förmodligen det mesta som kommer inom genren. Det gör det otroligt svårt att vara helt ärlig mot den när det är dags för recension; samtidigt som man kan ställa sig frågan om det kanske inte är så det faktiskt ska vara. När jag för en massa år sedan recenserade brädspel åt Alga och skulle spela spel som passade för åldern 3-7 fick mina syskon sköta det mesta...

Recension av Dodgeball - Läs hela!

Filmnummer: 20350
Diskussioner om Dodgeball  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dodgeball (762 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   23:03 14/10
trist
Murvel48 (Anmäl)   16:44 25/4
Ben Stiller lyfter filmen till en svag tvåa.
Zok (Anmäl)   10/12 2016
Några scener är kul, men för det mesta blir det bara löjligt.
deswhip (Anmäl)   31/7 2016
Håller med lekke ett par kommentarer ner, filmen kan vara lite smaklös ibland men på det hela taget är den bara så j*vla rolig! Lätt värd sin 4:a av mig. För alla humorälskare som även klarar av lite låg och omogen humor. Lite extra coolt är det att Hasselhof, Lance Armstrong och Chuck Norris är med och spelar sig själva.
wasteoftime (Anmäl)   9/4 2016
Det känns som att Ben Stiller fortfarande är hög av ruset efter framgångarna med Zoolander tre år tidigare. All over-the-top komik är verkligen alldeles för mycket over-the-top. Pubertalstint och bara tråkigt. Filmen har vissa kvalitéer ändå, men det är inte i komiken precis. Utan snarare i de lite mer seriösa partierna och dess underliggande budskap som den samlar på sig några pluspoäng. Och visst, Ben Stiller ska ha lite cred för att han bjuder på sig själv såpass mycket som han faktiskt gör. 0,4 på SH-skalan.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dodgeball