Dödlig puls

Originaltitel: Flatliners
Regissör:Joel Schumacher
Utgivningsår:1990

Om Dödlig puls:

Livet-efter-döden-upplevelser fascinerar ett gäng medicinstuderande. På nätterna gör de experiment där de avlivar varandra ett par minuter, för att sedan berätta vad de upplevt i dödsögonblicket. Men det visar sig farligt att balansera på gränsen till det okända.

Titel: The Lazarus Effect
Regissör: Mark Pellington
År: 2002
Genre: Drama, Thriller, Skräck, Mysterium
Mothman

Kiefer Sutherland, Julia Roberts, Kevin Bacon, William Baldwin, Oliver Platt, Kimberly Scott, Joshua Rudoy, Benjamin Mouton, Aeryk Egan, Kesha Reed, Hope Davis, Jim Ortlieb, John Duda, Megan Stewart, Tressa Thomas

Peter Filardi

Drama, Thriller, Skräck, Science Fiction

Recension Dödlig puls

- joker sätter betyg 4 och skriver:
Inte ofta man blir så berörd av en film som här. Det här är riktig psykologisk-skräck utöver det vanliga. Den framkallade många olika känslor, råa känslor. Filmen griper verkligen tag i en och har makten och styr tittaren in i filmen. Det är svårt att inte ge filmen uppmärksamhet även om jag faktiskt hade viljan att stänga av stundtals. Fick mig att känna riktigt grovt obehag. Surrealistisk är vad...

Recension av Dödlig puls - Läs hela!

Diskussioner om Dödlig puls  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dödlig puls (118 st)
Solidus (Anmäl)   10:37 11/7
Underbar grundidé och Joel Schumachers estetiska stil passar bra till filmen. Det är kul att se så stora namn knutet till projektet, då i början av sina karriärer och jag blev förvånad över att filmen var mer av ett drama än skräck. Det är något som inte förstör FLATLINERS, men det känns som den nerv som finns i början av filmen försvinner mot finalen.
stgurgel (Anmäl)   07:01 22/1
Lite spännande, lite bra skådespel, men storyn räcker inte för att underhålla. Till stor del bara en massa skrikande osämja
karlmats (Anmäl)   4/12 2017
Snyggt filmad och grundidén är det ju inget fel på. Dock blir jag aldrig riktigt fullt gripen av det här trots den namnkunniga casten. Kul att se hur unga alla de här skådisarna såg ut, men tveksamt om Joel Schumacher är en tillräckligt bra regissör för att maxa den här berättelsen. Sen blir det ju alltid lite krystat när filmer ska ta upp temat om vad som händer efter döden. Helt ok underhållning ändå.
Jaganatha (Anmäl)   1/8 2017
Tidernas sämsta svenska filmtitel - när är en puls någonsin dödlig? Vi får väl se hur det går för återupplivningsförsöket av denna medelmåttighet som hotar att komma senare i år. Blir det "flatline" på publikbarometern, månne?
Stygga-Vargen (Anmäl)   26/3 2017
Spännande, välgjord och även ganska intressant film med bra skådespelare.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dödlig puls