Dödlig skörd

Originaltitel: The Wicker Man
Regissör:Robin Hardy
Utgivningsår:1973

Om Dödlig skörd:

Den skotske polisen Sgt. Howie får ett anonymt brev i vilket han ombeds utreda en ung flickas försvinnande. Han beger sig till den avlägsna ö från vilken flickan försvunnit och upptäcker där en sekteristisk sammanslutning som fortfarande dyrkar de gamla gudarna. Misstankar väcks om att flickan kan ha blivit offrad till gudarna.

Titel: The Wicker Tree
År: 2004
Genre: Drama, Thriller, Mysterium
Film nr.: 19984
The Village
Titel: Vem kan döda ett barn?
Originaltitel: ¿Quién puede matar a un niño?
Regissör: Narciso Ibáñez Serrador
Regissör: Herk Harvey
År: 1962
Genre: Thriller, Skräck
De infernaliska

Edward Woodward, Christopher Lee, Britt Ekland, Ingrid Pitt, Diane Cilento, Russell Waters, Aubrey Morris, Irene Sunters, Walter Carr, Gerry Cowper, Lindsay Kemp, Donald Eccles

Anthony Shaffer

Drama, Thriller, Skräck, Mysterium

Storbritannien

Recension Dödlig skörd

- Greenleaf sätter betyg 3 och skriver:
En ung flicka reporteras försvunnen och en polis tar sig an fallet, som leder till en ö befolkad av en minst sagt religiös sexsekt. Polisen börjar misstänka att flickan har använts som offer till gudarna och gör allt för att ta reda på vad som ligger bakom försvinnandet. Ja, det här var en minst sagt udda deckarhistoria. Med det menar jag att det är väldigt många flumfaktorer som bidrar till att...

Recension av Dödlig skörd - Läs hela!

Med i listor: Pembletons favorit-soundtrack, Skräck Top 50
Diskussioner om Dödlig skörd  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dödlig skörd (198 st)
haajen (Anmäl)   21:46 21/7
Aningen skeptisk till en början men shit vad den växer. Sakta men säkert ökar obehaget och mot slutet är en mer eller mindre kallsvettig. En smart och mycket välskriven film som en inte glömmer i först taget. Stark 4a.
goeran (Anmäl)   15:06 17/3
Skräckfilm är egentligen den genre jag är minst förtjust i men Robin Hardys The Wicker Man från 1973, med Edward Woodward, Christopher Lee och Britt Ekland i huvudrollerna, faller jag för direkt; och då kanske inte minst eftersom filmen mera är en thrillerfilm än traditionell skräckfilm. Den innovativa storyn och fantastiska scenografin imponerar stort. Den version jag har sett nu är StudioCanals blurayutgåva av The Final Cut.
picklessmulan (Anmäl)   25/12 2018
Fantastisk rulle som pendlar mellan absurd och mega absurd. Spänning hela filmen och makalösa skådisar. SE DEN!!!
the bully (Anmäl)   5/12 2018
Vad i hela Helvetica är det som händish?!
Filmfantast86 (Anmäl)   9/10 2017
Bra