Dödligt vapen

Originaltitel: Lethal Weapon
Regissör:Richard Donner
Utgivningsår:1987

Om Dödligt vapen:

Martin Riggs är polis i ett ökänt knarkområde. Han drar sig inte för någonting, har självmordstankar och kan offra sitt liv för någon annan. Han har smeknamnet "dödligt vapen" för att han när som helst kan göra något dumt med fara för sitt eller andras liv.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Richard Donner
År: 1998
Genre: Komedi, Action, Kriminalare, Thriller
Dödligt vapen 4

Mel Gibson, Danny Glover, Gary Busey, Mitch Ryan, Tom Atkins, Darlene Love, Traci Wolfe, Jackie Swanson, Damon Hines, Ebonie Smith, Bill Kalmenson, Lycia Naff, Mary Ellen Trainor

Shane Black

Komedi, Action, Kriminalare, Thriller

Recension Dödligt vapen

- Rollywood sätter betyg 3 och skriver:
Detta är en av de underbaraste polisfilmer som gjorts på grundkonceptet om två poliser och deras arbetsrelation som partners i amerikansk film. Kanske är inte handlingen den djupaste men farten i filmen finns ständigt på plats. Det är ingen som somnar och det är kvalitativ action. Trots allas seriösa attityder så är Mel Gibsons smått sinnessjuka personlighet höjdpunkten i filmen. Richard Donner...

Recension av Dödligt vapen - Läs hela!

Diskussioner om Dödligt vapen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dödligt vapen (341 st)
Nalleman (Anmäl)   15:21 16/7
En klassiker men idag känns den inte lika bra som när jag såg den första gången.
Rai (Anmäl)   20:43 7/3
Också filmer som inte uppskattas av mig, tyvärr!!
Raimo_1985 (Anmäl)   29/11 2017
Satte tänderna i Dödligt vapen-sviten. De här såg jag aldrig som liten, som många andra gjorde. Sedan fick jag för mig att jag inte gillar Mel Gibson, vilket jag nu kommit fram till att jag gör, mycket. Iallafall i de här roliga actionkomedierna. För övrigt håller jag med skrivaren wasteoftime att Danny Glovers karaktär verkade så gammal. Och det var den visst :) Den här var ju jätterolig! :) Stilbildande för buddy-genren också, antar jag.
Starkbröl (Anmäl)   25/7 2017
Det är en riktigt stark buddy movie där Gibson får spela ut och gör det bra, men Glover är minst lika bra i sin behärskade roll. Det är kemin mellan dem som gör filmen och även det trovärdiga familjelivet som möter den sårade enstöringen. Såna tropes kan bli pajiga men här är skådespeleriet så starkt att det funkar. Mycket stark trea, tyvärr håller storyn egentligen B-filmsklass.
widez (Anmäl)   1/2 2017
Bra 80-talsaction. Bra skådisar och bra dialoger.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dödligt vapen