Dödsgrottan vid Kuma

Originaltitel: She
Regissör:Robert Day
Utgivningsår:1965

Om Dödsgrottan vid Kuma:

Klassisk äventyrsfilm om tre brittiska soldater, stationerade i Palestina 1918, som lockas ut på en farofylld resa genom öknen, på jakt efter en försvunnen stad och en mystisk kvinna med evigt liv.

Ursula Andress, Peter Cushing, Bernard Cribbins, John Richardson, Rosenda Monteros, Christopher Lee, André Morell

David T Chantler

Thriller, Äventyr, Fantasy

Storbritannien
Med i listor: H Rider Haggard, Hammer
Filmnummer: 22042
Diskussioner om Dödsgrottan vid Kuma  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dödsgrottan vid Kuma (14 st)
Solidus (Anmäl)   15/7 2018
Charmig äventyrsfilm som skulle mått bra av lite mer fart. Ett bra skådespel räddar filmen från att sjunka ett snäpp.
Mr_v (Anmäl)   25/7 2017
Småtrevlig, men det räcker inte längre än en stark 2:a, dessvärre.
martin eden (Anmäl)   28/4 2016
[rek. 2] Helmysig äventyrsfilm. Måste säga att jag älskar kostymerna och scenografin som kan va bland det bästa jag sett i någon Hammerfilm. Tycker att Cushing, Lee och Morell är mycket fina i sina respektive roller. Även om det är en ganska typisk äventyrsfilm utförs det med bravur. Jag gillar den och känner att den kanske till och med förtjänar en 4:a, men jag börjar med en mycket stark 3:a. Bra!!! 3+/4-
niebaotan (Anmäl)   2/12 2015
Valgjord men aldrig sarskilt spannande. Bitvis fanig, bitvis underhallande. Nar aldrig riktigt, trots fint skadespeleri av framforallt Cushing och Lee, aldrig nagra hogre hojder.
johnaleks (Anmäl)   18/8 2014
är väl egentligen knappt ens en 2:a men det brittiska storhetsvansinnet är ju bara så härligt
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dödsgrottan vid Kuma