Dödsleken

Originaltitel: Dangerously Close
Regissör:Albert Pyun
Utgivningsår:1986

Om Dödsleken:

Vista Verde High är en speciell skola med egna campusvigilanter som sätter alla som inte håller sig till deras standard på plats. Donny Lennox, skoltidningsredaktör, är den enda som vågar stå upp mot de ondskefulla vigialnterna och deras dödliga spel.

Titel: Dödsspelet
Regissör: George Erschbamer
År: 1994
Genre: Äventyr
Final Round

Carey Lowell, Carmen Argenziano, Thom Mathews, John Stockwell, Karen Lorre, Dedee Pfeiffer, Anthony De Longis, Bradford Bancroft, Don Michael Paul, Miguel A Núñez Jr, Debra Berger, Madison Mason, Greg Finley, J Eddie Peck, Gerard Christopher

Scott Fields, Marty Ross, John Stockwell

Action, Thriller

Campus '86, Choice Kill

Diskussioner om Dödsleken  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dödsleken (2 st)
karlmats (Anmäl)   27/11 2009
Känns extremt mycket som en halvtaskig 80-tals-Pyunare på gott och ont. Musiken är nog det bästa med det här, varken story eller karaktärer bjuder egentligen på nåt speciellt och det fanns inte heller något i dialogen som skymtar om Pyuns storhet. Det blir aldrig riktigt ointressant, men därmed inte heller något minnesvärt. I sann Pyun-anda får man tumma lite på realismen, som när de två turturduvorna i ena stunden går på stranden i fullt dagsljus och pratar och i nästa klipp är det skymning och ett romantiskt skimmer över hela scenen. Både stämningsfullt och skrattretande på samma gång. När eftertexterna började rulla kunde man nöjt bocka av ännu en film på mästarens repertoar. En stabil 2a.
Daniel Mott (Anmäl)   14/12 2008
Ser man på, en oinlag Pyun! En slags 80-tals-popversion av Ung rebell från Cannon med synthmusik av bland annat Depeche Mode, måste ses!