Dödsmaskinen

Originaltitel: Silent Rage
Regissör:Michael Miller
Utgivningsår:1982

Om Dödsmaskinen:

I denna karatethriller spelar kampsportsstjärnan Chuck Norris en sheriff i en småstad. När en livsfarlig mördare börja ge sig på stadens invånare, måste han stoppa honom, med hjälp av karate och vapen.

Chuck Norris, Ron Silver, Steven Keats, Toni Kalem, William Finley, Stephen Furst

Joseph Fraley, Edward Di Lorenzo

Action, Skräck, Science Fiction

Diskussioner om Dödsmaskinen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dödsmaskinen (15 st)
final_cut (Anmäl)   02:20 17/1
Walker Texas Ranger möter Michael Myers möter Terminator
Krille80 (Anmäl)   7/1 2015
Vad in i hela världen har jag precis tittat på. Jag hade ju precis börjat uppskatta Chuck Norris och hans filmer när detta till underlig skapelse når mig. Blandningen av Slasher a la Voorhees-Myers med Sci-fi och action förvirrar mig. Visst, jag har inte tråkigt men det är ändå smärtsamt att se då det är en sådan underlig blandning och inte det minsta bra. 1+
ClintanTheKing (Anmäl)   11/3 2014
Hygglig actionrysare. Man får lite Carpenter Halloween-känsla med tanke på kameraarbetet och de långsamma scenerna då denna lånar en hel del därifrån. Kul att se Norris i annat än en kampsports-roll, här som sheriff. Sen tycker jag att Brian Libby gör det bra som den sege dönicken. Lite väl långrandig avslutning men på det stora hela en godkänd "skräckis".
chris_lambert_ (Anmäl)   25/1 2013
Vilket manus.
Dutch (Anmäl)   30/11 2012
Chuck Norris vs Frankenstein:-)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dödsmaskinen