Dödsspelet

Originaltitel: The Dead Pool
Regissör:Buddy Van Horn
Utgivningsår:1988

Om Dödsspelet:

Clintan laddar om "the most powerful handgun in the world" och tar ett femte uppdrag som San Franciscopolisen Harry Callahan, bland kolleger och filmpublik mer känd under sitt öknamn - Dirty Harry. Här är det faktiskt Harry som jagas i ett mystiskt dödsspel som terroriserar stan.

Titel: Dirty Harry
År: 1981
Genre: Drama, Action
Nighthawks
Titel: Nico
Originaltitel: Above the Law
Regissör: Andrew Davis
År: 1988
Genre: Drama, Action, Kriminalare, Thriller
Nico

Liam Neeson, Clint Eastwood, Patricia Clarkson, David Hunt, Michael Currie, Jim Carrey, Christopher P Beale, Evan C Kim

Durk Pearson, Steve Sharon, Rita M Fink, Harry Julian Fink, Sandy Shakiocus

Action, Kriminalare, Thriller

Med i listor: Dirty Harry
Diskussioner om Dödsspelet  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dödsspelet (106 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
labi (Anmäl)   10/7 2016
Den radiostyrda biljakten är det bestående minnet av det här sömnpillret. Så oengagerade att jag var tvungen att läsa om handlingen på Wikipedia för att komma ihåg densamma. Kul med tidiga glimtar av Neeson, Carrey och Guns'N'Roses.
Fläskkäft (Anmäl)   28/11 2015
Jag tycker faktiskt att Dödsspelet är en helt okej avslutning på filmerna om Dirty Harry. Clintan här närmare 60 bast är vid god vigör och både springer och delar ut ett par feta käftsmällar utan problem. Givetvis spelar han rollen med bravur och lyckas åter leverera mycket skön humor i vissa scener. Åttiotalet utmärker sig inte speciellt men vi får se både Liam Neeson och Jim Carrey innan dom var kända vilket var kul. Det spelas Guns n' roses och även medlemmarna ur det bandet kan skymtas i filmen. 90 minuter seglar förbi rätt fort och jag är nöjd.
Krille80 (Anmäl)   3/12 2014
Efter att sett denna film kan man konstatera att det kanske blev en för många filmer om "Dirty Harry". Det finns dock tre saker som gör att jag ändå är rätt generös med mitt betyg dvs. det är ju trots allt Dirty Harry, det är ju trots allt Clintan och det är ju trots allt en riktig skön stämning rakt igenom filmen. (Jim Carrey är med!)
Solidus (Anmäl)   26/6 2014
Dirty Harry på autopilot och seriens svagaste. Dock är det kul att se Jim Carrey i en tidig roll och filmen lyckas ändå underhålla hela vägen. Helt ok, men serien förtjänar en värdigare avslutning.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dödsspelet