Dog Pound

Originaltitel: Dog Pound
Regissör:Kim Chapiron
Utgivningsår:2010

Om Dog Pound:

Hela 60 procent av barn som placeras på ungdomsvårdsanstalt i Nordamerika blir återfallsförbrytare. David 16 år, Angel 15 år och Butch 17 år sitter på anstalten i Enola Vale, Montana. Till en början blir David och Butch offer för andra medfångars våld. Ingen tjallar. Plitarnas hårda metoder är lönlösa, hela systemet är ihåligt. När Butch hämnas på sina förtryckare och utmanar rollen som anstaltens "top dog" förändras hierarkin och adrenalinet stiger.

Titel: En profet
Originaltitel: Amanda Knox
Regissör: Rod Blackhurst, Brian McGinn
År: 2016
Amanda Knox

Adam Butcher, Shane Kippel, Mateo Morales, Slim Twig, Taylor Poulin, Dewshane Williams, Lawrence Bayne, Trent McMullen, Jeff McEnery, Bryan Murphy, Michael Morang, Clayton Joseph, Alexander Conti, William Christopher Ellis, Line Pelletier

Kim Chapiron, Jeremie Delon

Drama, Kriminalare

Frankrike, Kanada, Storbritannien
Diskussioner om Dog Pound  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dog Pound (25 st)
Gordyal (Anmäl)   21/9 2018
Bra så länge som maktkampen pågår. Sedan rullar det liksom bara på. Våld och ilska utan egentligt syfte. Fast å andra sidan är det väl en rätt bra bild av livet på anstalten. Men så ruskigt rolig film blir det inte. Men den är stabil och bjuder på några ordentliga höjdpunkter. (8+/15)
Solidus (Anmäl)   8/7 2015
Rå fängelsefilm med farliga ungdomar. Jag gillar det jag ser, dock känns historien inte riktigt komplett, då vissa händelser inte följs upp och slutet framkallar en axelryckning hos mig. "Dog Pound" är inte utmärkande för sin genre, men den känns realistisk och gillar du fängelsefilmer så tycker jag att du gör rätt i att se den här.
LacombeLucien (Anmäl)   26/4 2015
Bra, men se originalet.
Kulturgam (Anmäl)   13/4 2015
Stark! Påminner om R i sin råhet. Fängelsefilmer med äkta interner som skådisar lyckas alltid fånga mig. Våldet bara fortsätter, översittarna ersätter varann i den nedåtgående spiralen bakom murarna.
chaosphere (Anmäl)   16/1 2015
Känns som att det fattades tjugo minuter av filmen när den tog slut.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dog Pound