Doghouse

Originaltitel: Doghouse
Regissör:Jake West
Utgivningsår:2009

Om Doghouse:

Några killar bestämmer sig för att åka på semester, mest för att hjälpa en av sina vänner att komma över sin skilsmässa. De kommer till en lite avlägsen stad, tyvärr så har det var något fort av kemiskt utsläpp där. De kemikalier som läckt ut resulterar i att kvinnor och enbart kvinnor blir psykotiska kannibaler som slaktar alla män som kommer i närheten.

Titel: Shaun of the Dead
År: 2012
Cockneys vs Zombies
Titel: Slither
Originaltitel: Slither
Regissör: James Gunn (II)
År: 2006
Originaltitel: A Little Bit Zombie
Regissör: Casey Walker
År: 2012
A Little Bit Zombie

Danny Dyer, Stephen Graham, Noel Clarke, Terry Stone, Christina Cole, Lee Ingleby, Keith-Lee Castle, Emil Marwa, Neil Maskell, Billy Murray, Adele Silva, Tree Carrs

Dan Schaffer

Komedi, Skräck

Dog House

Storbritannien
Med i listor: Fantastisk Filmfestival 2009
Diskussioner om Doghouse  (0 diskussioner)
Kommentarer om Doghouse (60 st)
vonadel (Anmäl)   6/10 2018
Nä, trodde denna skulle vara bättre. Bara för att den är brittisk gör den per automatik inte bättre än vad den är. 4/10
Merolk (Anmäl)   14/8 2014
Roligt koncept. Väldigt dum film. Humorn är repetitivt, enformig och förutsägbar. Som i vanlig ordning så lyckas de flesta klanta ihjäl sig till döds även fast de flesta av de infekterade är komiskt slöa. "Karaktärerna" är inget man fäster sig vid, de flesta svär bara åt varandra och gör mestadels dåliga skämt om kvinnor, fast det ska sägas att några enstaka av skämten faktiskt träffar rätt! Förväntade mig att filmen skulle vara medioker men det här var bara för mycket. Skulle gå an om det hade varit en film på youtube eller en kortfilm, men nu som en hel långfilm kändes det bara utdraget. Se bara om du gillar zombie-liknande filmer och möjligtvis "Stephen Graham" från b.la Snatch och This is England.
picklessmulan (Anmäl)   28/2 2014
Liten besvikelse då jag hade högre förväntningar. Absolut inte i klass med Shaun of the Dead!! Coolt foto och bra effekter men inget annat var mer än sådär!! Får bli en Stark 2a!
Fäktaren (Anmäl)   24/3 2013
Säga vad man vill men britterna kan i princip ta vilket ämne som helst och göra en alldeles utomordentligt "zombie"rulle av det :-)
Djason (Anmäl)   5/3 2012
Vad kan gå fel med en film som blandar skräck med skön torr engelsk humor? I stort sett ingenting, denna film är skön med ett gäng komiska skådespelare med klockren timing.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Doghouse