Dogma

Regissör:Kevin Smith
Utgivningsår:1999
Antal betyg:11924 betyg

Om Dogma:

Två fallna änglar gör vad som helst för att ta sig tillbaka in i himlen. En släkting till Jesus får i uppdrag av Gud att hindra dem och till sin hjälp har hon två profeter och den okände 13:e aposteln Rufus. Änglarna råkar hitta ett kryphål för att komma tillbaka in i himlen. Det är bara ett problem - det kommer att förinta mänskligheten...

Titel: Mallrats
Regissör: Francis Lawrence
År: 2005
Genre: Drama, Action, Thriller, Fantasy
Constantine

Matt Damon, Ben Affleck, George Carlin, Alan Rickman, Jason Lee, Salma Hayek, Janeane Garofalo, Linda Fiorentino, Chris Rock, Jason Mewes, Kevin Smith, Alanis Morissette

Kevin Smith

Komedi, Äventyr, Fantasy

Recension Dogma

- billybob sätter betyg 2 och skriver:
En film som sas skulle driva med religion och kristen dubbelmoral, men som mer befäste fördomar och gamla rollmönster. En rätt tråkig historia, med krystade skämt, med sexgalna änglar. Tyvärr, för den har en del bra skådisar som kämpar mot ett dåligt manus. Handling: Loki och Bartleby är två fallna mordänglar, som efter att ha tagit sitt uppdrag med allt för stort nöje förvisats av Gud från himlan...

Recension av Dogma - Läs hela!

Diskussioner om Dogma  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dogma (567 st)
malin93 (Anmäl)   29/4 2018
Rolig! Den är i stil med Kevin Smiths övriga filmer, så man vet vad man får, gillade den här mer än Chasing Amy. Tyvärr kan det bli lite för mycket ibland. Jag tror också att jag hade gillat filmen mer om jag hade mer koll på kristendomen och dess roll i USA.
Filmfantast86 (Anmäl)   17/10 2017
blä
Krille80 (Anmäl)   25/10 2014
En film som Kevin Smith enligt egen utsaga gjorde för att hedra sin katolska tro. En härligt cool film och Ben Affleck kommer vid denna tiden bara till sin rätt i Kevin Smith-filmerna. Jag hoppas att ni inte har missat Chasing Amy. Gillar man Clerks, Mallrats och Chasing Amy så gillar man detta.
Commandante (Anmäl)   28/3 2014
Smårolig och rörig film.
swecarlsson (Anmäl)   19/10 2013
Började bra men spårade gradvis tyvärr åt det sämre.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dogma