Dogora

Originaltitel: Dogora - Ouvrons les yeux
Regissör:Patrice Leconte
Utgivningsår:2004

Om Dogora:

En dag hör Leconte ett orkesterstycke av den franska kompositören Etienne Perruchon som påverkar honom starkt. Några månader senare blir regissören lika känslomässigt påverkad när han för första gången besöker Kambodja. Han väljer med Dogora att sätta samman upplevelserna. Ingen egentlig dokumentär, snarare vackra bilder från hela Kambodja parade med storslagen musik.

Dokumentär, Musikal

Frankrike
Med i listor: Stockholm XV Collage
Diskussioner om Dogora  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dogora (1 st)
apmannen (Anmäl)   21/11 2006
Trevande början men den som har tålamod får belöningen i en magisk sista halvtimme, från soptippen och framåt. Filmen blir mer episodisk och musiken tar större plats. För den musikintresserade kan nämnas att corou de berra står för det mesta av körsången vilket ju såklart höjer upplevelsen. För övrigt: Om du har någon släkting som inte kan få nog av barnansikten är detta den perfekta julklappen.