Dolt hot

Originaltitel: Caché
Regissör:Michael Haneke
Utgivningsår:2005

Om Dolt hot:

Georges som är värd för ett litteraturprogram på teve, börjar få mystiska teckningar och videoinspelningar av honom och hans familj, som efterhand blir av allt mer privata situationer. Georges har ingen aning om vem som skickat dem, och känner en annalkande fara, men då inget uttalat hot har gjorts, vill polisen inget göra.

Titel: Lost Highway
Regissör: Michael Haneke
År: 2009
Genre: Drama, Mysterium
Det vita bandet

Juliette Binoche, Daniel Auteuil, Annie Girardot, Denis Podalydès, Nathalie Richard, Daniel Duval, Bernard Le Coq, Maurice Bénichou, Walid Afkir, Aïssa Maïga, Lester Makedonsky

Michael Haneke

Drama, Thriller, Mysterium

Hidden

Frankrike, Österrike, Tyskland, Italien

Recension Dolt hot

- krufo sätter betyg 4 och skriver:
I Michael Hanekes Dolt hot får tv-profilen George Laurent och hans fru, författaren Anne, videoband lämnade på trappen vid sin ytterdörr. Banden är från någon som från gatan utanför filmat deras hus under flera timmar. Under veckorna som går kommer det fler band och någon envisas med att ringa och utan att uppge vare sig namn eller ärende fråga efter George. Familjen upplever situationen som hotfull...

Recension av Dolt hot - Läs hela!

Med i listor: Norrköping Filmfestival Flimmer 2005, Triangelfilmretrospektiv på Kino i Lund 2007
Kommentarer om Dolt hot (260 st)
martin eden (Anmäl)   6/8 2018
[rek. 4] Wow! Detta är imponerade! En fullkomligt fantastisk film, mystisk och stämningsfull. Allt är verkligen lysande här och jag tycker nog att det, dock med hård konkurrens, är Hanekes bästa! Filmen är enigmatisk och föder många frågor och eventuella tolkningar av vad det är som pågår men detta är positivt. Engagerande! Ett mästerverk!!!
Filmfantast86 (Anmäl)   11/10 2017
Stämningsfull
LacombeLucien (Anmäl)   10/5 2014
Läskig.
fabbe86 (Anmäl)   24/1 2014
Härlig stämning, behagligt tempo i foto och klipp och den håller intresset uppe hela speltiden. Men i slutändan begriper jag ingenting... Det verkar inte vara meningen heller om jag förstår saken rätt.
labi (Anmäl)   9/11 2013
Allt är bra, men känner mig korkad inför slutet...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dolt hot