Betyg idag: 1 056 Besökare idag: 5 672

Originaltitel: What Lies Beneath
Regissör:Robert Zemeckis
Utgivningsår:2000

Om Dolt under ytan:

Dr. Norman Spencer lever lyckligt tillsammans med hustrun Claire och hennes dotter Caitlin i ett underbart beläget hus vid en insjö i Vermont. Claire gav upp sin karriär som cellist för att i stället på heltid ägna sig åt dottern Caitlin, som nu skall börja på college. Detta utgör en källa till oro för Claire, liksom ett nyinflyttat, ständigt grälande grannpar. Norman har emellertid svårt att ta sin hustrus alltmer fantasifulla oro på allvar.

Titel: Cecilie
Originaltitel: Lemming
Regissör: Dominik Moll
Genre: Drama, Thriller, Mysterium
Lemming
Titel: Ensam ung kvinna söker...
Originaltitel: Single White Female
Regissör: Barbet Schroeder
År: 1992
Genre: Drama, Thriller
Ensam ung kvinna söker...
Titel: Skeleton Key
Originaltitel: The Exorcism of Emily Rose
Regissör: Scott Derrickson
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller, Skräck
Besatt

Harrison Ford, Michelle Pfeiffer, Joe Morton, James Remar, Diana Scarwid, Miranda Otto, Ray Baker, Wendy Crewson, Amber Valletta

Clark Gregg

Thriller, Skräck, Mysterium

Recension Dolt under ytan

- cineasten89 sätter betyg 3 och skriver:
Har filmbolaget brist på manus eller vad? Dolt under ytan verkar vara ett manus som skrivits på kort tid, och inte ändrats. Visst har den bra stunder, men ändå. Trailern som visades gav sken av att den var en rysare, men när jag såg den, så tyckte jag att det mest verkade en thrillerdrama. Men, den har bra stunder, som sagt. Inledningen är spännande. Det är helt blått på bildskärmen, med flytande...

Recension av Dolt under ytan - Läs hela!

Med i listor: Norrköping Filmfestival Flimmer 2001
Diskussioner om Dolt under ytan  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dolt under ytan (399 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   15:15 4/8
Känns lite lågbudget men den är ändå väldigt bra.
RustyFilm (Anmäl)   9/12 2016
Detta är en rysare av ”spökhustyp”. Skrämsel effekterna är de klassiska som skuggor, skumma ljud, oväder och mycket badkars tjat. Allt är vacker och proffsigt utfört men det hela känns ändå lite lågbudget eftersom hela handlingen dras av i princip två skådisar och väldigt få miljöbyten (badkaret får många film meter). Trots allt är det ändå hyfsat spännande.
F-M-J (Anmäl)   25/8 2015
Tight thriller som överträffade förväntningarna.
Tatty (Anmäl)   28/3 2015
Riktig bra och spännande film. Kanske inte så spännande men ändå så spännande för Harrison Ford inte är vänlig i filmer vilken jag gillar skarpt för han spelar rollen bra likaså Michelle Pfeiffer.
Krille80 (Anmäl)   29/10 2014
Thriller a la Hitchcock-stil med Harrison Ford och Pfeiffer. Bra handling, spännande rakt igenom, en mycket bra thriller i hög klass. Filmen tar i lite extra mot slutet. Kul med Ford i en lite annorlunda roll för honom. 3+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dolt under ytan