Domestic Disturbance

Originaltitel: Domestic Disturbance
Regissör:Harold Becker
Utgivningsår:2001

Om Domestic Disturbance:

Frank Morrison önskar allt gott till sin 12-årige son Danny. Men sedan Frank skilt sig från sin hustru Susan har Danny gjort uppror och ofta avslöjats med att ljuga. Men Danny skulle aldrig ljuga för sin far. När Susan träffar en ny man, den rike Rick Barnes, måste Frank därför tro på de hemska saker Danny anklagar sin nye styvfar för.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Barbet Schroeder
År: 2002
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller
Iskallt mord

Steve Buscemi, John Travolta, Teri Polo, Vince Vaughn, Matt O'Leary, Susan Floyd, Rebecca Tilney, Ruben Santiago-Hudson

Gary Drucker, William S Comanor, Lewis Colick

Kriminalare, Thriller, Mysterium

Diskussioner om Domestic Disturbance  (0 diskussioner)
Kommentarer om Domestic Disturbance (138 st)
gjoob (Anmäl)   31/1 2018
Dussinthriller utan överraskningar. Lite kul med ensemblen, men ungefär där slutar det roliga.
Stygga-Vargen (Anmäl)   28/10 2016
Väldigt bra och spännande film. John Travolta gör som vanligt väldigt bra ifrån sig.
Krille80 (Anmäl)   12/7 2015
När John Travolta i mitten av 90-talet fick sin stora comeback så såg jag under en massa år praktiskt taget allt den mannen var med i. Denna film var dock ett undantag och efter att sett denna så förstår jag varför. Denna film har begåvats med intressanta skådespelare men handlingen och utförandet är både TV-mässigt och så väldigt förutsägbart. Jag är dock glad att jag nu har sett den då den alltid irriterat mig varje gång jag sett postern. Synd bara att detta inte var bättre.
AlbinWesley (Anmäl)   25/6 2015
Standardthriller enligt konstens alla regler. Just i dag tyckte jag om den, den lämpade sig för en molnig och osysselsatt eftermiddag. Men något större än så är det förstås inte tal om, de urtrista könsrollerna hindrar en trea. En godtrogen mamma som litar på sin man står mer eller mindre i vägen för att pojken och pappan ska lyckas. Trist.
-kakihara- (Anmäl)   21/1 2014
Travolta höjde den till en svag trea. Han är alltid lika bra!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Domestic Disturbance