Don Peyote

Originaltitel: Don Peyote
Regissör:Michael Canzoniero, Dan Fogler
Utgivningsår:2014

Om Don Peyote:

Warren Allman är en arbetslös stoner som hittar ett syfte med sitt liv efter ett möte med en hemlös man som predikar om att slutet är nära. Påeldad av apokalyptiska drömmar blir Warren besatt av undergångsteorier kring det stundande år 2012 och bestämmer sig för att göra en dokumentär om det. Allt medan hans fästmö är upptagen med att förbereda för deras bröllop.

Titel: The Doors
Originaltitel: The Doors
Regissör: Oliver Stone
År: 1991
The Doors

Dan Fogler, Anne Hathaway, Jay Baruchel, Josh Duhamel, Topher Grace, Wallace Shawn, Annabella Sciorra, Sean Brosnan, Juliette Bennett, Josh Warren, TJ Hassan, Kelly Hutchinson, Meital Dohan, Lauren Francesca

Michael Canzoniero, Dan Fogler

Drama, Komedi

Diskussioner om Don Peyote  (0 diskussioner)
Kommentarer om Don Peyote (1 st)
WoodWoman (Anmäl)   27/5 2015
Solklar fyra! Den här filmen har så sjukt mycket i ett, humor, förintelse, våld, konspirations teorier, kärlek. Skumma kreativa scener i drömmar och det undermedvetna och de mänskliga psyket allt detta utan att det blir rörigt. Hade gärna kunnat vara längre. Underhållning på högnivå. Framförallt hade den ett vackert budskap. Se värd, underligt att det är så få som verkar känna till denna film.