Don't Answer the Phone!

Originaltitel: Don't Answer the Phone!
Regissör:Robert Hammer
Utgivningsår:1980

Om Don't Answer the Phone!:

En djupt stört Vietnamveteran terroriserar kvinnorna i Los Angeles, alltmedan han hånar en radioterapeut med beskrivningar av sina dåd.

Titel: Double Exposure
Originaltitel: Double Exposure
Regissör: William Byron Hillman
År: 1983
Genre: Kriminalare
Double Exposure

James Westmoreland, Ben Frank, Flo Lawrence, Nicholas Worth, Denise Galik, Stan Haze, Gary Allen, Michael D Castle, Pamela Jean Bryant, Ted Chapman, Chris Wallace, Dale Kalberg, Deborah Leah Land, Tom Lasswell, Mike Levine

Robert Hammer, Michael D Castle

Thriller, Skräck

The Hollywood Strangler

Diskussioner om Don't Answer the Phone!  (0 diskussioner)
Kommentarer om Don't Answer the Phone! (9 st)
Gordyal (Anmäl)   19/4 2017
Tråkig, fadd, charmlös och ospännande seriemördarfilm. Många tuttar och en kul scen när poliserna skjuter en snubbe. (4+/15)
ItalyErik (Anmäl)   8/1 2015
Mycket dålig film egentligen. Framför allt de (många) humoristiska scener som helt tar bort filmens annars så råa stämning. Men Nicolas Worth briljerar i sin roll som vietnamveteran som går bananas och riktar sitt hat mot kvinnor. Sleazy Los-Angelesmiljöer är det likaså. Svag tvåa.
idd (Anmäl)   22/7 2013
Bara jobbiga å äckliga karaktärer som höjer en annars ganska tam historia..
Kimchi (Anmäl)   10/3 2013
Väldigt udda! Stundtals är den riktigt misogynistisk och stundtals blir den nästan lite fars-liknande i sina försök till comic-relief. Ett praktsyko och komiska poliser...hmm och dessutom inte särskilt bra regisserat. Men ja i sin udda framställning är den ganska underhållande ändå...emellanåt i alla fall.
Bumbi78 (Anmäl)   2/12 2011
Underhållande skräckis i slitna Los Angeles-miljöer som inte tar sig själv på för stort allvar då det finns en del humor. Mördaren är tokigare än vanligt och alla beter sig allmänt dumt. Scenen på bordellen skrattade jag gott åt. Rek absolut till alla som gillar B-skräckisar/slashers från det sena 70-talet.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Don't Answer the Phone!