Betyg idag: 1 888 Besökare idag: 6 401

Originaltitel: Don’t Knock Twice
Regissör:Caradog W James
Utgivningsår:2016

Om Don’t Knock Twice:

En skuldmedveten mamma försöker desperat att återanknyta till sin tonåriga dotter, Chloe, som har tillbringat större delen av sitt liv som fosterbarn. En natt beslutar Chloe och hennes pojkvän att det skulle vara en bra idé att besöka ett hus som sägs vara hemsökt av en fruktansvärd vandringssägen. Knackar du en andra gång på husets dörr kommer häxan och tar dig. För att bevisa att detta bara är trams, knackar Chloes pojkvän på dörren och till slut även Chloe själv. Men det kan ha varit det mest dumdristiga beslut de någonsin har tagit, för snart förvandlas deras tillvaro till en levande, plågande mardröm.

Katee Sackhoff, Lucy Boynton, Richard Mylan, Nick Moran, Pascale Wilson, Javier Botet, Pooneh Hajimohammadi, Sarah Buckland, Jordan Bolger, Ania Marson, Callum Griffiths

Mark Huckerby, Nick Ostler

Skräck

Storbritannien
Diskussioner om Don’t Knock Twice  (0 diskussioner)
Kommentarer om Don’t Knock Twice (8 st)
vonadel (Anmäl)   01:15 12/11
Det här var en märklig upplevelse. Delade upp tittningen i två omgångar. Den första delen vi såg tyckte jag var riktigt lovande. Tyckte man byggde upp det bra, gillade "the creature" och Sackhoff var bra. Så det var med spänning jag satte mig för att se sista delen. Vilken besvikelse! Vad hände? Verkligen dålig avslutning! 4/10
F-M-J (Anmäl)   06:27 31/7
Slutet var ett stort minus på en redan haltande historia. Knappt godkänd, uselt skådespel dessutom.
MathyP (Anmäl)   23:37 15/7
Satt på helspänn hela filmen! Förlitade sig till viss del på jump scares vilket jag inte är ett big fan av, men var även stunder då skräcken istället kröp sig på och gav mig rysningar i hela kroppen. Många skräckfilmer visar för mycket av "monstret" vilket nästan förlöjligar det men jag tyckte att Don\'t knock twice hade en bra balans på den fronten. Slutet var extremt förvirrande men i övrigt var den absolut underhållande.
Murvel48 (Anmäl)   14:51 12/7
Förtexterna var bra men sen sket det sig. Det var så mörkt i rutan att det mer kändes som radioteater.
Tatty (Anmäl)   14:45 12/7
Tyckte filmen känns lite sådär obehaglig och faktisk spännande men slutet var så dålig att man inte förstod vad som hände. Funderade i ett tag om jag förstod och sen tror jag att jag förstod ändå. Men skum slut iaf.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Don’t Knock Twice