Betyg idag: 1 611 Besökare idag: 5 607

Originaltitel: Doomsday
Regissör:Neil Marshall
Utgivningsår:2008

Om Doomsday:

Ett dödligt virus skördar hundratusentals liv i Storbritannien. Myndigheterna ser ingen annan utväg än att bygga en massiv hårdbevakad mur för att spärra in de smittade. Skottland avskärmas från resten av världen för evigt. De som försöker fly mördas obönhörligen. Ingen kommer vare sig in eller ut. Tjugofem år senare bryter epidemin oväntat ut igen. Detta måste betyda att det fortfarande finns liv bakom muren. Myndigheterna utser en elittrupp som ska ta sig in bakom avspärrningarna för att finna ett botemedel men ingen anar vad som väntar dem där bakom. Om helvetet finns på jorden så är det där.
Se filmen på Plejmo

Genre: Action, Thriller, Skräck, Science Fiction
Resident Evil: Extinction
Titel: Mad Max: Fury Road
Originaltitel: Mad Max: Fury Road
Regissör: George Miller (II)
År: 2015
Mad Max: Fury Road
Titel: Flykten från L.A.
Originaltitel: Escape from L.A.
Regissör: John Carpenter
Regissör: Jeff Renfroe
År: 2013
Genre: Action, Thriller, Science Fiction
The Colony

Rhona Mitra, Bob Hoskins, Malcolm McDowell, David O'Hara, Craig Conway, Alexander Siddig, Adrian Lester, Sean Pertwee, Rick Warden, Langley Kirkwood, Chris Robson, MyAnna Buring, Nora-Jane Noone, Lee-Anne Liebenberg, Martin Compston, Nathalie Boltt

Neil Marshall

Action, Thriller, Science Fiction

Storbritannien, USA, Sydafrika, Tyskland

Recension Doomsday

- Newtoon sätter betyg 4 och skriver:
Det som ger filmen ett lite högre betyg än vad jag väntade mig är att fokus inte läggs på de infekterade utan fokus läggs istället på botemedlet och det överaskande som finns i området som varit i karantän i nästan 30 år. På ett sätt blir därför idén till filmen ny istället för alla "zombiefilmer" där det klassiska att "människor-mot-zombie-filmen," utan det är något annat som är i vägen för den tillsynes...

Recension av Doomsday - Läs hela!

Med i listor: Epidemier, Postapokalyptiska filmer
Diskussioner om Doomsday  (0 diskussioner)
Kommentarer om Doomsday (408 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   02:38 23/10
gubbtjyv (Anmäl)   00:30 12/2
Älskar att jag gick i den här fällan igen! Har verkligen inget minne av att jag sett och betygsatt denna film tidigare, men så är ju det ett slags betyg i sig självt. En skamlös rip-off på flykten från new york. Skäms!
JaquesLeConte (Anmäl)   24/4 2016
Taffligt på alla sätt, förutom ett par set pieces. Men allt har setts förut och filmen mindre än summan av sina delar. Den ville så mycket men slutar med att inte lyckas med något. Klippningen är frenetisk och gör filmen rörig. Det enda jag gillade med filmen var dess ambition, men det är inte det jag ska betygsätta.
Norpan0 (Anmäl)   1/11 2015
28 dagar senare möter Mad Max och Ivanhoe. Ingen lyckad blandning.
Gröne_Orm (Anmäl)   29/6 2015
Litet av en hyllningsfilm i samma anda som Kill Bill, och precis som den litet onödigt explicit.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Doomsday
Se filmen