Doomsdayer

Originaltitel: Doomsdayer
Regissör:Michael J Sarna
Utgivningsår:2000

Om Doomsdayer:

Protocol 23 är en hemlig internationell organisation som letar upp och massförstörelsevapen innan de hamnar i fel händer. Jack Logan får i uppdrag att stoppa ledaren för en person som har avsikten att förgöra mänskligheten.

Udo Kier, Brigitte Nielsen, Joe Lara, T J Storm, Ravil Isjanov, January Isaac, Paige Rowland, Alexa Jago

Bob Couttie

Action

Il Giorno del giudizio

Filippinerna, Italien
Diskussioner om Doomsdayer  (0 diskussioner)
Kommentarer om Doomsdayer (6 st)
Bumbi78 (Anmäl)   07:24 4/1
I stort sett urusel action med bondvibbar. Vår hjälte för dagen är en stirrig och tämligen ocharmig. Snygg brud och Udo Kier på tomgång höjer från bottenbetyget.
Asian Dawn (Anmäl)   1/2 2008
Överdåd av explosioner och en klick Udo.
GinNTonic (Anmäl)   28/12 2007
Riktigt dålig film. Den har dock ett högt kalkonvärde och de självdistanserade skämten och bondblinkningarna lockar till flera skratt. Udo Kier är karismatisk. (1+)
Dele (Anmäl)   11/11 2007
Ojämn och stundtals ganska tafflig James Bond-kopia, som pendlar mellan ren kalkon- till sådärnivå. Huvudrolsinnehavaren är dessutom stel som sten och effekterna är emellanåt ganska dåliga.
Gordyal (Anmäl)   14/1 2007
Ett väldigt misslyckat James Bond-plagiat med en osmakligt överårig Brigitte Nielsen som "sexig" tant. Filmen har tre små och en stor behållning. De små är A) den ganska lilla kalkoncharmen, B) Udo Kiers blotta uppenbarelse, och C) ett ganska bra tempo mot slutet. Den stora behållningen är January Isaacs som gör sig mycket bra som snygg action-hjältinna med tuff utstrålning och snyggt rörelsemönster. Sedan kan man ju också fascineras över hur man sneddisponera sin lilla budget så otroligt illa som i denna film. Uppskattningsvis 90% har gått åt till exploderande bilar, exploderande hus, exploderande explosioner osv. Kostanden för en av dessa explosioner hade förmodligen täckt lönen för en medioker manusförfattare vilken hade kunnat göra underverk med denna film.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Doomsdayer