Door in the Floor

Originaltitel: The Door in the Floor
Regissör:Tod Williams
Utgivningsår:2004

Om Door in the Floor:

En berömd barnboksförfattare har några år tidigare mist sina två söner i en bilolycka. Han och hans fru har försökt att komma vidare i livet efter denna tragedi och har nu en liten dotter, men trots detta är frun deprimerad och har väldigt svårt att glömma vad som hänt. För att få någon form av reaktion från sin fru, för att få henne ur detta tungsinne, så anställer han en sextonårig pojke, som är väldigt lik en av sönerna, i hopp om att på så sätt få frun att "vakna". Fruns reaktion blir dock inte som han tänkt sig.
Se filmen på Viaplay

Originaltitel: Elisa
Regissör: Jean Becker
År: 1995
Elisa

Jeff Bridges, Kim Basinger, Jon Foster, Elle Fanning, Larry Pine, John Rothman, Harvey Loomis, Bijou Phillips, Mimi Rogers

Tod Williams

Drama, Komedi

Recension Door in the Floor

- Berglomi sätter betyg 4 och skriver:
En familj i spillror, efter att deras två tonårssöner omkommit i en hemsk bilolycka, har flyttat till en ny stad med sin dotter för att få en ny start i sin relation. Pappan Ted, spelad av Jeff Bridges, är en mycket framgångsrik barnboksförfattare och bestämmer sig för att ta emot den unga studenten Eddie över sommaren, som assistent. Eddie blir snabbt en bricka i parets snabbt ökade klyfta, som kulminerar...

Recension av Door in the Floor - Läs hela!

Med i listor: Skövde Filmfestival 05
Diskussioner om Door in the Floor  (0 diskussioner)
Kommentarer om Door in the Floor (80 st)
Murvel48 (Anmäl)   2/11 2017
Ännu en John Irving-roman som inte funkar så bra som film.
Stygga-Vargen (Anmäl)   23/10 2016
Jag hade extremt låga förväntningar när det gäller denna film men den är faktiskt ganska bra och underhållande. Skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig. Svag 4:a.
Kirk Douglas (Anmäl)   8/2 2015
Jag saknade stringens i storyn men den hade sina humoristiska stunder, signum för John Irvings prosa. Kymigt med de incestuösa undertonerna i Marion och Eddies relation.
Dele (Anmäl)   10/12 2014
Historien är relativt intressant och här finns en finstämd ton samt några kul detaljer, men speciellt tagen blir jag inte.
Werim (Anmäl)   26/4 2014
Det här är en annorlunda med väldigt speciella karaktärer. Storyn är intressant i sig men filmen utspelar sig inte så bra som den borde. Helt okej ändå.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Door in the Floor