The Shaft

Originaltitel: Down
Regissör:Dick Maas
Utgivningsår:2001

Om The Shaft:

Millenniumbyggnaden i New York är en arkitektonisk pärla, en stor turistattraktion och arbetsplats för 15 000 människor. När byggnadens expresshissar plötsligt börjar uppföra sig underligt skickas reparatören Mark Newman ut för att hitta orsaken. Snart hopar sig dödsfallen och tillsammans med reportern Jennifer får Mark erfara att det som från början såg ut som ett rent rutinjobb har förvandlats till en fruktansvärd mardröm... Med blodtörstig grymhet som bara överträffas av deras oberäknelighet, löper hissarna i den stora Millenniumbyggnaden i New York amok.

Titel: Hissen
Originaltitel: De Lift
Regissör: Dick Maas
År: 1983
Genre: Thriller, Skräck
Film nr.: 19060
Hissen

James Marshall, Naomi Watts, Eric Thal, Michael Ironside, Ron Perlman, Dan Hedaya, Edward Herrmann, Kathryn Meisle

Dick Maas

Action, Skräck, Science Fiction, Mysterium

Nederländerna, USA
Diskussioner om The Shaft  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Shaft (20 st)
filmfreak1 (Anmäl)   4/10 2015
Underhåller mer än originalet. Känns oväntat påkostad.
amam (Anmäl)   6/5 2015
Svag tvåa. Kul med Naomi Watts, alltid lika roligt med skådisar som tidigt i sin karriär gör B-skräckisar. Tyvärr så är remaken en nedvattnad version av originalet. De flesta av dödsfallen går från att kunna vara vem som helst i originalet till att vara mestadels osympatiska karaktärer i remaken. Sista akten är också genomtöntig och spårar ut helt jämfört med originalet.
Bumbi78 (Anmäl)   28/11 2014
Udda film helt klart som hoppar mellan genres hejvilt. Men det är ändå rätt roligt med en hiss som löper amok. Tydligen en remake av ett holländskt original - gjort av samme regissör. Maas gjorde även Amsterdamned som var riktigt fräsig. Bra mix av kända och halvkända namn och gott om dumheter. Inte alls bra egentligen, men som sagt rätt kul.
dudson (Anmäl)   19/7 2014
Hissnande vad gammal den ser ut. Men ändå underhållande på någe vis. Skoj se en yngre Pearlman också.
TheGoreMaster (Anmäl)   3/9 2013
Nja inte så värst lyckad remake, men dock sevärd. Jag håller mig till originalet!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Shaft