Down to Earth

Originaltitel: Down to Earth
Regissör:Paul Weitz, Chris Weitz
Utgivningsår:2001

Om Down to Earth:

Den kämpande svarte komikern Lance Barton vet hur det känns att dö på scenen. Men när hans liv tar en oväntad vändning - raka vägen till himlen - är Lance säker på att det har skett en del misstag. Mirakulöst nog har han rätt! En ängel berättar att han togs för tidigt, men försäkrar att han får återkomma till Jorden, i en annan kropp...

Titel: Himlen kan vänta
Originaltitel: Big Daddy
Regissör: Dennis Dugan
År: 1999
Big Daddy

Chris Rock, Regina King, Frankie Faison, Chazz Palminteri, Eugene Levy, Greg Germann, Jennifer Coolidge, Mark Addy, Wanda Sykes, John Cho, Arnold Pinnock, Mario Joyner, Martha Chaves, Brian Rhodes

Ali LeRoi, Louis CK, Chris Rock, Lance Crouther

Komedi, Romantik, Fantasy

USA, Tyskland, Kanada, Australien
Diskussioner om Down to Earth  (0 diskussioner)
Kommentarer om Down to Earth (86 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   26/10 2017
Ahrle (Anmäl)   20/5 2016
Funkade bra som hjälp nu när jag var lite deppig. Chris Rock kan vara lite för mycket ibland men i den här filmen funkade han bra. Klart godkänd.
wasteoftime (Anmäl)   1/5 2016
En oväntat rolig film, utan några särskilt höga ambitioner, förutom att underhålla, till synes. Klart överraskad av hur rolig Chris Rock faktiskt är i den här filmen. Visst är det inte någon fullpoängare, men jag tycker att den står sig klart bra. En solid tvåa, vilket inte är så illa pinkat!
Krille80 (Anmäl)   30/10 2014
.En rätt simpel handling och inte för ansträngd komedi, helt okej. Bäst är det när Chris Rock spelar Snoop Dogg för sin butler. Inte världens roligaste film men inte heller tråkig eller dålig.
Guldbuddah (Anmäl)   17/1 2014
Flummig natt = Kul film! :)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Down to Earth