Downsizing

Originaltitel: Downsizing
Regissör:Alexander Payne
Utgivningsår:2017

Om Downsizing:

En föreställning av en värld där norska forskare, som en lösning på planetens överbefolkning, uppfinner ett sätt att krympa människor till en dryg decimeters längd och därpå föreslår en 200-årig global övergång från stort till smått. I en miniatyrvärld räcker pengarna längre vilket lockar Paul Safranek och hans fru Audrey.

Titel: Älskling, jag krympte barnen
Originaltitel: Honey, I Shrunk the Kids
Regissör: Joe Johnston
År: 1989
Genre: Komedi, Familjefilm, Äventyr, Science Fiction
Älskling, jag krympte barnen

Matt Damon, Kristen Wiig, Hong Chau, Christoph Waltz, Udo Kier, Rolf Lassgård, Ingjerd Egeberg, Søren Pilmark, Jason Sudeikis, Maribeth Monroe, Jayne Houdyshell, Kerri Kenney, Margareta Pettersson, Pepe Serna

Alexander Payne, Jim Taylor

Drama, Komedi, Science Fiction

Diskussioner om Downsizing  (0 diskussioner)
Kommentarer om Downsizing (41 st)
erosagape (Anmäl)   18:35 13/1
OK film med intressant tema.
peterclash (Anmäl)   25/12 2018
Usel dramaturgi. Fin och smårolig.
Sodastream (Anmäl)   30/11 2018
Kan rekommendera att först se "Synecdoche NY" och sedan denna för en underbar double whammy i existentiell ångest och vad tusan som gör livet värt att leva egentligen (??)
Bumbi78 (Anmäl)   31/10 2018
Känner mig kluven här. En grymt rolig premiss som både kunde varit spännande och underhållande. Och under första timman är Downsizing riktigt bra. Varför de sedan väljer ett rätt trist allvarsamt spår som totalt tar fokus från grundstoryn är en gåta och en besvikelse.
Engravadlax (Anmäl)   25/10 2018
Börjar skakigt, men blir kul när Christoph Waltz och Hong Chau dyker upp. Chau gör en imponerande vietnamesisk accent och en älskvärd karaktär. Däremot rätt skarp kontrast mellan de skandinaviska och de riktiga skådespelarna, jag vill nästan spola förbi Lassgård et. al.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Downsizing