Downsizing

Originaltitel: Downsizing
Regissör:Alexander Payne
Utgivningsår:2017

Om Downsizing:

En föreställning av en värld där norska forskare, som en lösning på planetens överbefolkning, uppfinner ett sätt att krympa människor till en dryg decimeters längd och därpå föreslår en 200-årig global övergång från stort till smått. I en miniatyrvärld räcker pengarna längre vilket lockar Paul Safranek och hans fru Audrey.

Titel: Älskling, jag krympte barnen
Originaltitel: Honey, I Shrunk the Kids
Regissör: Joe Johnston
År: 1989
Genre: Komedi, Familjefilm, Äventyr, Science Fiction
Älskling, jag krympte barnen

Matt Damon, Kristen Wiig, Hong Chau, Christoph Waltz, Udo Kier, Rolf Lassgård, Ingjerd Egeberg, Søren Pilmark, Jason Sudeikis, Maribeth Monroe, Jayne Houdyshell, Kerri Kenney, Margareta Pettersson, Pepe Serna

Alexander Payne, Jim Taylor

Drama, Komedi, Science Fiction

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu
Diskussioner om Downsizing  (0 diskussioner)
Kommentarer om Downsizing (44 st)
sofie_drake (Anmäl)   23:09 12/7
En knepig blandning av humor, allvar och någon slags patetisk hobbitvärld. Segt tempo och långa onödiga scener. Ingen höjdare!
Afflicter (Anmäl)   11:17 12/7
Det här är inte en av Alexander Paynes bättre filmer. I en annan regissörs händer hade det här handlat mycket mer om problemen med att vara pytteliten, men Payne väljer att använda konceptet som en metafor i stället. Det blir rörigt, rent av bisarrt innan Paul Safranek sluter cirkeln.
Christofer (Anmäl)   09:10 4/7
Småkul och hyfsat trivsamt, men som någon redan nämnt så känns skandinavierna mest pinsamma och Lassgårds engelska var ju bedrövlig. Varför han skulle föreställa norrman men med ett danskt namn och som pratade svenska kändes ju som ett oerhört märkligt val.
erosagape (Anmäl)   18:35 13/1
OK film med intressant tema.
peterclash (Anmäl)   25/12 2018
Usel dramaturgi. Fin och smårolig.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Downsizing