Dra först Sabata!

Originaltitel: Arriva Sabata!
Regissör:Tulio Demicheli
Utgivningsår:1970

Om Dra först Sabata!:

Sabata och Mangosta rövar en bank men får klent utbyte emedan kassören Peter insett möjligheten att själv lägga beslag på kontantkassan. Efteråt får de två bankrånarna läsa i tidningen att dom tagit 5.000 dollars - dom misstänker genast Peter och tar hand om honom men denne hade redan hunnit förlora alla pengarna på kortspel. Emellertid har Peter en plan hur dom ska komma över inte mindre än 300.000 dollars - dom lyckas med kuppen men får sedan svårigheter.

Anthony Steffen, Peter Lee Lawrence, Eduardo Fajardo, Alfredo Mayo, Luis Induni, Alfonso Rojas, María Villa, Cris Huerta, José Canalejas, Alfredo Santacruz, Tito García, Rossana Rovere

Tulio Demicheli, Florentino Soria, Nino Stresa

Western

Sabata the Killer, Dollars to Die For, Mitt namn är Sabata - revolverman, Viva Sabata

Italien, Spanien
Med i listor: Spaghetti-western
Diskussioner om Dra först Sabata!  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dra först Sabata! (1 st)
Raggarn (Anmäl)   10/6 2015
Skön western med mycket pangpang. Steffen är som vanligt cool. Bättre än genomsnittet. Hade dock kunnat vara lite smutsigare och lite bättre musik på det