Dracula: Pages from a Virgin's Diary

Originaltitel: Dracula: Pages from a Virgin's Diary
Regissör:Guy Maddin
Utgivningsår:2002

Om Dracula: Pages from a Virgin's Diary:

Denna version av Dracula är fri från dialog och filmad i svartvitt med effektfulla färgstänk. Dessutom dansar Dracula balett.

Titel: Marocko
Regissör: Shinya Tsukamoto
År: 2005
Genre: Skräck, Mysterium
Haze

Zhang Weiqiang, Tara Birtwhistle, Dave Moroni, CindyMarie Small, Johnny A Wright, Stephane Leonard, Matthew Johnson (II)

Musikal, Skräck

Kanada
Med i listor: Dracula, Vampyrer – filmtipsarnas val
Diskussioner om Dracula: Pages from a Virgin's Diary  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dracula: Pages from a Virgin's Diary (20 st)
Sznax (Anmäl)   1/2 2013
Röd färg, Dracula, balett och stumfilm är en sällan skådad blandning. Till stor del fungerar det bra också. Första halvan är klart vassare då scenerna kombineras riktigt bra och effekterna ger mycket till filmen. När det blir dans på slottet sedan så förloras en hel del av tempot och det blir inte lika roligt. Men fortfarande mycket intressant att se på och extremt originellt. Betyg 6.0
accatone (Anmäl)   13/2 2012
Tar upp många av berättelsens undertoner väldigt bra, som det rituella i brutaliteten mot kvinnor som förförts och besudlats och rasismen i Dracula. Fina bilder och insatser, men inte så kul att kolla på alltid.
Jorgandr (Anmäl)   19/6 2011
Snyggare än bra. Filmens första halva känns väldigt genomstressad, och när de inte dansar svackar filmen betänkligt.
KimEkberg (Anmäl)   2/7 2010
stefans jävla piss-internet vill visst inte att jag ska tycka nåt om den här filmen, men nu tycker jag mig se ljuset i slutet av tunneln. den här dansanta rullen var riktigt välsnidad och rolig att kolla på även om den kanske inte innebär så mycket för mänsklighetens varande. jag sätter en svag fyra för att jag är en så bra kompis.
amam (Anmäl)   3/11 2009
Riktigt snygg ibland men tyvärr så blev det lite väl tröttsamt med över en timmes lång dansuppvisning. Stark trea.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dracula: Pages from a Virgin's Diary